Rubberen stalmatten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Rubberen stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 09:43

Zijn deze echt zo goed en scheelt het echt in kosten?
wat is de gemiddelde prijs ook voor die matten?
ik hoop op reactie Lachen
mvg, Patricia

Gowlan

Re: Rubberen stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:32

Weet niemand het, ik wil het echt heel graag weten.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:33

Wat voor matten bedoel je precies??? Die in de stal zelf moeten? Of die ruw zijn en bedoeld voor gladde vloeren?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:58

stalmatten komen meestal is de stal he Haha!

Ik weet niet wat ze kosten, maar op marktplaats kom je er wel vaak tegen.
Wij hebben ze in de stallen liggen (uitloopstallen), en ik vind het heel erg handig Ja Af en toe even schoonborstelen, en verder hebben we er geen werk aan.
Nu is t wel een voordeel dat mn paard niet in zijn stal mest of plast Haha!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 15:49

MysticTinker schreef:
stalmatten komen meestal is de stal he Haha!

Ik weet niet wat ze kosten, maar op marktplaats kom je er wel vaak tegen.
Wij hebben ze in de stallen liggen (uitloopstallen), en ik vind het heel erg handig Ja Af en toe even schoonborstelen, en verder hebben we er geen werk aan.
Nu is t wel een voordeel dat mn paard niet in zijn stal mest of plast Haha!

Ja of in de trailer, een stalling die ik op het oog heb die heeft geen rubberen stalmatten, vandaar dat ik wil kijken of ik er tegen een klein prijsje aan kan komen in het vervolg Lachen

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:47

Mijn oude verzorgpaarden hadden ook van die matten in de uitloopstallen liggen. Zijn erg handig in onderhoud. Zoals MysticTinker als zei: af en toe even schoonborstelen en klaar alweer Knipoog

De prijs ervan? Ik zou het niet weten, sorry

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:50

Is alleen handig en prettig voor het paard als hij een uitloopstal heeft? Als hij gaat liggen en veel op stal staat lijkt mij stro fijner om lekker te liggen.
Roo rubber in Nieuwleusen verkoopt wel rubber op rol kan je ook voor de stal gebruiken en misschien verkopen ze ook wel speciale stalmatten kun je altijd informeren

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:57

Gewoon voor in de stal lijkt stro mij ook fijner voor het paard zelf. Maar voor in de uitloopstallen vind ik het wel handig. Vooral met dit vieze weer. Wordt het niet zo snel vies allemaal..

(en als het wel vies wordt dan kan je het zo weg halen en ffies afspuiten met de tuinslang Vork )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:01

Zou ik hierover misschien ook een vraagje mogen stellen?

Zou je die stalmatten ook kunnen gebruiken om die op een bodem van zand te leggen (dat heb ik namelijk in de stal) en dan dáarover stro heen? Ik heb ook gewoon een inloop stal en dan nog 2 kleine stallen. En met uitmesten kan ik nooit alles uitmesten omdat 't (van vroeger ook de koeienstallen) gewoon ook zand en weet ik veel wat meeschep en het zijn écht allemaal lagen geworden.

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:11

@ Maartje1990: Ik denk dat dat wel kan hoor. Als je stalmatten neer zou leggen met daarover stro, dan zou dat tijdens het uitmesten veel beter gaan denk ik, aangezien je dan een scheiding hebt tussen het zand en het stro. Denk dat het uitmesten dan een stuk makkelijker wordt voor jou Knipoog

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 00:12

Maartje1990 schreef:
Zou ik hierover misschien ook een vraagje mogen stellen?

Zou je die stalmatten ook kunnen gebruiken om die op een bodem van zand te leggen (dat heb ik namelijk in de stal) en dan dáarover stro heen? Ik heb ook gewoon een inloop stal en dan nog 2 kleine stallen. En met uitmesten kan ik nooit alles uitmesten omdat 't (van vroeger ook de koeienstallen) gewoon ook zand en weet ik veel wat meeschep en het zijn écht allemaal lagen geworden.

Volgens mij wel hoor, maar zowieso wie zet zijn paard zonder een beetje stro op de trailer?
uberhaupt is het niet schadelijk om er gewoon stro op te gooien dus waarom geen matten neerleggen in de stal met stro erop?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:13

Misschien dat ze mogelijk gaan verschuiven oid? Ik heb trouwens wél stro in 'n stallen hoor! Maar dan over 't zand en met uitmesten is 't makkelijker als ik dus zoiets dergelijks zou hebben.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 00:20

Maartje1990 schreef:
Misschien dat ze mogelijk gaan verschuiven oid? Ik heb trouwens wél stro in 'n stallen hoor! Maar dan over 't zand en met uitmesten is 't makkelijker als ik dus zoiets dergelijks zou hebben.

Nou verschuift zo'n rubberen mat in de trailer, nee toch?
het is precies hetzelfde alleen dan voor op stal, dan heb je uitgemest en voor je opstrooit kun je het dan schoonspuiten makkelijk en het schijnt dan zowieso makkelijker schoon te maken zijn omdat het niet aankoekt ofzo.
Volgens mij kan je het wel over zand leggen hoor, het is eigenlijk ook verharding van grond, versteviging.
je kan het natuurlijk als je twijfelt ook nog ergens vragen maar dit lijkt mij het meest logische

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:30

Ik heb zojuist even op marktplaats gekeken en daar stonden gewone rubburen matten (3x4) voor 35 euro. Kun je misschien daar even kijken Knipoog

edit: ik zie 4 matten die groter zijn voor 15 euro bijelkaar. kijk even op marktplaats dus Knipoog

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 00:34

Maartje1990 schreef:
Ik heb zojuist even op marktplaats gekeken en daar stonden gewone rubburen matten (3x4) voor 35 euro. Kun je misschien daar even kijken Knipoog

edit: ik zie 4 matten die groter zijn voor 15 euro bijelkaar. kijk even op marktplaats dus Knipoog

Dankjewel Lachen
valt nog mee dan, misschien als alles doorgaat toch maar eens kijken Lachen