Solarium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shir89

Solarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 12:40

Van welk bedrijf hebben jullie op stal of thuis een solarium en zijn jullie hier tevreden over? zo niet, waarover dan??

Als je het weet zet er dan ook even bij wat het in totaal gekost heeft.

Bedankt alvast, groetjes

pluche_pluus

Re: Solarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:50

bij mijn oude vz/paard hadden we een solarium,
(met afzuigers) beviel erg goed! ook met winter enz. als hij zeikkienat was, gewoon kwartiertje onder solarium en laten rollen en klaar.. wat hij gekocht heeft weet ik niet, maar wel heel veel geld

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:09

solariums zijn heel duur en energievreters. Als alternatief zou je infraroodwarmte kunnen nemen deze kun je in de stal hangen aan het plafon het is een paneel van 115cm bij 58 cm en 5-8 cm dik en die kun je b.v. 1 uur aanzetten na het rijden en je paard zoekt zelf de warmte op. Als je paard óp stal staat s nachts dan kun je hem zonder deken laten staan dan laat je hem gewoon aanstaan hij is brandbeveiligd en maar 600 watt tegen de lichtste solarium die 3000 tot 4000 watt is

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:14

''Wij'' op de pensionsstal hebben er een
Heel fijn... wij doen er 50 cent in..
in die tussentijd kun je alvast je spullen opruimen enz...
Ook als je ie zeiknat is ( die van mij nu niet meer, is gesschoren) is het heel handig!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:18

ik volg dit even. ben ook wel benieuwd wat de kosten zijn...ook qua electriciteit enzo..

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:19

Op de manege hebben ze ook een solarium..Tis wel heel lekker als je je beestje wil wassen in de kou,of als ontspanning van de spiertjes. Alleen hier moet er een godsvermogen in dat apparraat Sigaar

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 09:00

Het is echt voor in de winter bedoelt, zodat ik hem na het uitstappen eronder kan zetten om als het nog nodig is hem droog te krijgen en voornamelijk om hem na het wassen (in de winter dus) hem droog te krijgen zonder dat hij dus te lang nat blijft en een kou vat.

Die infrarood panelen, TANIYA? waar kun je die zoal kopen of is er misschien ergens een van? en wat zijn de kosten ervan?

Bedoel je misschien zoiets?
www.hurkyson.eu

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:30

Die heb ik te koop ze komen uit finland zijn 115x580x5/8 en kosten 195 euro als je meer info wilt of foto's moet je even je e mail doorgeven dan stuur ik ze je. Ik heb er zelf ook een op stal bij mijn paard hangen oo heel goed voor de doorbloeding en de spieren.