knoeien met hooi op stal ondanks hooizak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

knoeien met hooi op stal ondanks hooizak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 21:48

mijn paard gooit zn hooi nog de hele stal door. ik doe het hooi al in een hooizak doe het niet extra hard aanduwen. hij doet er de hele nacht mee. al ik sochtends kom ligt er een vrij groot deel door de stal vermengt met het stro waardoor ik het weg kan gooien(is vaak nat van de plas). als ik het los op de grond gooi is het nog erger. wie heeft er een goede oplossing?

8nnemiek

Re: knoeien met hooi op stal ondanks hooizak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:19

Heb je de tanden al eens laten controleren? Lijkt erop dat het te veel hooi is voor een nacht, maar een paard zou eigenlijk makkelijk een hooinet op moeten krijgen. Ik zou dus denken aan problemen met kauwen.
En anders kun je het eens wat harder aanduwen, dan krijgt je paard niet zo'n grote plukken in een keer eruit en valt er ook minder op de grond.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:08

ik zou iets minder geven, en dan in een hooinet met kleine mazen voeren

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:04

ik voer het in een hooizak. een hooinet trekt hij kapot hij heeft er al 2 kapot gekregen en vind ik niet echt de goede dingen om sochtends in de stal te vinden(kan hij zich helemaal indraaien)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:10

Kun je niet een hooinet in die hooizak doen? Dan kunnen er minder grote plukken tegelijk uit worden getrokken en heb je toch de stevigheid van die hooizak.
Als je paard voor de lol alles eruittrekt zonder het op te eten ben je alsnog de klos Knipoog