Alleen weide !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

D_GJes

Alleen weide !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 18:40

Haaaaaaaaaaai Lachen

Ik wil het over ;ALLEEEN weide hebben.

Noujaah , onze Ruiterclub Maastricht heeft alleen weide en 2 stallen.
Dit doen we omdat wij zo goed mogelijk de natuur willen nadoen.
Als ik dus een vriendinnetje ofzo meeneem zeggen ze dit;,,O , wat zielig !Zij hebben helemaal geen stal !'' Bloos Dit is natuurlijk onzin.. xxx . Die paarden staan ALTIJD dag & nacht buiten.
Ze willen zelfs niet in de stal. Die stallen zijn alleen voor zieke paarden.Ik krijg hier altijd erg veel commentaar op. Wij vinden het dus eigenlijk zielig ALS ze in stallen zitten. Het is eigenlijk een kooi voor het paard . Lopen paarden in de natuur ook in stallen ? Nee ! Lopen de paarden wel weer verder, grazen,slapen, verder lopen,grazen , slapen etc. ? Ja ! Wat vinden jullie ?
Doen wij het goed of juist helemaal FOUT ? Ojaa , als ze 1 dag in de stal hebben gestaan ontploffen ze de dag erna. En Ze krijgen of course een schuilstal in de winter in de wei.

Kus D_GJes

bromfiets

Re: Alleen weide !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:43

Wij hebben ze ook altijd buiten staan Ja En hier hebben ze niet eens een schuilstal, alleen bomen waar ze onder kunnen schuilen.

We hebben wel 8 stallen, maar daar gaan alleen merries met veulens 's nachts in. Overdag gaan die ook gewoon naar buiten. De paarden vinden het hier trouwens ook vreselijk om op stal te staan Tong uitsteken Dus denk niet dat je het fout doet hoor...

D_GJes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 18:44

Nee ik niet Lachen Maar de eigenaressen van de Ruiterclub Maastricht . Maar ik ga hier later wel mijn baike zetten want de paarden krijgen dus ook niet sneller een ziekte enz. Veel gezonder dus !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:46

ligt er wel aan wat voor land je hebt,
als het droog blijft is het oke,
word het in de herfst en winter een blubber/water poel, dan is het niet ideaal,
paarden moeten altijd droog kunnen liggen, en ze hebben wel bescherming tegen de wind nodig, al is het maar een boomwal oid.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:46

Ik heb een weide met schuilstal, maar vind wel dat als je geen schuilstal hebt je wel iets anders ter vervanging moet hebben.
Dit eigenlijk voor de zomer ivm de hete zon, in de natuur zullen ze ook gaan schuilen in de schaduw onder een boom ofzo.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:02

Hier staan ze altijd buiten. Ze hebben een schuilstal, maar het moet echt al heel erg lelijk doen daar boven eer ze in die stal gaan staan. Meestal (ook nu, met het regenweer de laatste dagen) gaan ze tussen de bomen schuilen.

Ik ben ook wel akkoord dat er een vorm van beschutting moet zijn, tegen koude en tegen hitte.

D_GJes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:04

Tieneke schreef:
Hier staan ze altijd buiten. Ze hebben een schuilstal, maar het moet echt al heel erg lelijk doen daar boven eer ze in die stal gaan staan. Meestal (ook nu, met het regenweer de laatste dagen) gaan ze tussen de bomen schuilen.

Ik ben ook wel akkoord dat er een vorm van beschutting moet zijn, tegen koude en tegen hitte.

Dat hebben ze zeker , maar nu nog niet want we zijn net verhuisd met de ruiterclub , eerst hette het de ponyclub amby, maar het is gewijzigd. Dus we zijn ng bezig !

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:07

D_GJes schreef:
Dat hebben ze zeker , maar nu nog niet want ...

Dus nu hebben ze dat niet Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:10

Ik vind een schuilstal wel noodzakelijk voor de paarden, aangezien ze met deze regen anders in de modder moeten liggen om te slapen en dan krijgen ze het volgens mij te koud. Mijn paarden staan trouwens heel veel in de stal, als het regent en als de zon schijnt (bij warm weer wel dan).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:47

Als de bodem het toelaat, ze schuilmogelijkheid hebben en ruwvoer bijgevoerd krijgen naar behoefte, is het de meest paardvriendelijke huisvesting die er is...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:49

Mijn paarden lopen overigens ook 247 buiten maar dan wel met schuilstal. Ik zou ook niet meer anders willen, maar zonder schuilstal daar maak ik mijne dus niet blij mee.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:06

Zo lang ze maar kunnen schuilen (droog, uit de wind, geen tocht) en droog kunnen slapen vind ik het goed.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:10

ik heb een weide met een schuilstal. In de zomer komen ze nooit de stal in. Wordt de wei drekkig, dan gaan ze van zichzelf op stal staan Knipoog

dus ik vind dat je het wel goed doet Haha! Zolang ze droog kunnen liggen of staan of kunnen schuilen is het voor een paard eigelijk voldoende. Allez, de mijn toch Knipoog

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:12

Tuurlijk doe je het goed!
je kijkt er zelf al goed tegen aan ! mooi buiten, zoveel mogelijk als dat ze in het wild zouden doen..!
Super hoor!
hier staan ze ook dag en nacht buiten Ja hebben wel een schuilstal, maar ze staan eigenlijk altijd zelf buiten

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:12

Die van mijn staan 24/7 op het land met schuilstal! Wel hebben ze allebei een deken om omdat we wel serieus aan het trainen zijn Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:28

Die van mij staan ook dag en nacht buiten. Anouar met een deken, Macy zonder.
Ze hebben helaas geen schuilstal, maar wel veel beschutting door de bomen en een heg.
Ik merk duidelijk aan ze dat ze het fijner vinden. Ze zijn veel vrolijker en levendiger.
Anouar kan wat minder goed tegen de regen, daarom doe ik met dit weer een hals aan de deken.
Verder zorg ik natuurlijk voor onbeperkt ruwvoer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:36

die van mij staat ook op het land, beschutting die aanwezig is is een flinke strook bomen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:43

tja ze zullen er wel tegen kunnen,alleen ik slaap veel fijner als het koud pokkeweer is en de mannen staan binnen,zelfs mijn shetje heeft een afdak,die hij alleen gebruikt wanneer het erg warm is.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:45

weetje trouwens dat hier in frankrijk het verplicht is een afdak/schuilplaats te hebben???(niet dat iedereen dat heeft hoor...)In nederland ook???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:39

Zou wel mooi zijn als ze het verplichten, maar alleen als de gemeenten dan ook verplicht worden eraan mee te werken door het plaatsen van een schuilgelegenheid toe te staan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:41

Die van ons staan ook altijd buiten. In Wageningen is ook een groep studenten die de paarden op een weiland heeft. Gaat ook prima.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:57

Die van mij staan ook dag en nacht buiten, de ene met een schuilstal de andere zonder. Die zonder die gebruikt nooit geen stal zelfs neit met hagelbuien of wat dan ook, dan gaat hij lekker onder 'zijn' boom staan of ergens uit de wind.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:47

Ik vind 24/7 het beste voor ieder paard, ik zou dit zelf ook willen maar is moeilijk bij ons in de buurt.
Maar ik vind wel dat ze moeten kunnen schuilen en een droge fijne plek om te liggen moeten hebben.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:49

Schapen kunnen kennlijk zonder schuilstal, die zie ik hier op de weides ook nog buitenstaan en ze hebben geen schuilstal. Ze liggen gewoon in de wei.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:00

Natuurlijk is het heerlijk als de paarden veel buitenlopen en als ze het gewend zijn het hele jaar, echter wordt ik wel een beetje moe van de vergelijking met de natuur..

Lopen er in de natuur (met dit klimaat ) KWPNérs, Arabieren.?
Wordt er in de natuur op paarden met een Giga wintervacht gereden? Waarna ze vervolgens hard gaan zweten en weer de kou in moeten?
Lopen er überhaupt warmbloedpaarden in de natuur met een Nederlands klimaat.?

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om je paard 24/7 buiten te laten, en natuurlijk overleeft je paard dit.. Maar het paard waar je op rijdt, leeft niet in de natuur. Dus als je de keuze ervoor maakt om op een paard te gaan rijden en ervoor kiest om wedstrijden te rijden, gaat de vergelijking met een paard in de natuur niet op. Na het rijden, een uur droog stappen en weer terug de wei in.? En echt niet alle paarden vinden het fijn om 24/7 buiten te lopen. Zet ik die van mij in de regen, staan ze brullend voor de deur.

Nogmaals, ik heb niets tegen het 24/7 buiten staan voor je paard, maar je paard moet daar ook geschikt voor zijn..