wat doen jullie met de mest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:04

Ben eigenlijk benieuwd hoe de mensen die zelf mest moeten afvoeren, hoe ze dat doen en hoeveel ze daarvoor moeten betalen.
Ik kan 1 keer per week mijn mest bij de boer tegenover mij wei brengen en daar betaal ik per week € 10,00 voor.
Ben eigenlijk benieuwd of dit een gemiddelde prijs is of dat ik te veel betaal.
Het liefst zou ik een container laten plaatsen, maar volgens mij kost dat ook nog aardig wat op jaarbasis.
Helaas mag ik geen betonnen mestbak maken van de gemeente, anders was het helemaal opgelost.
Hoe doe jullie dit?

Mi_Amore

Re: wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:31

Ik sla de mest op op een klein stukje wei, de eigenaar van de wei komt dit ophalen om volgend jaar z'n andere weides te bemesten.

Ik betaal er dus niks voor. Als het echt te veel mest is, kan ik deze kwijt in het containerpark, maar dat kost ook niks, mag het wel maar 1x in de week langsbrengen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:59

ik breng het bij een boer hier in de buurt, gratis. Hij is er hartstikke blij mee (kwam zelfs zelf vragen of ik het wilde brengen).

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:02

Wij gooien het op een aanhanger die we in de winter elke twee weken legen en in de zomer elke drie weken, wij betalen tien euro per aanhanger

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:28

Wij hebben een soort grote langwerpige bak die achter de tractor kan. (staat gewoon in het weiland) Als die vol zit brengen we hem met de tractor weg. Is gratis volgensmij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:29

65 euro per jaar betaal ik ervoor. Ik laat het door een loonbedrijf 1 keer per jaar weghalen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:18

amai, hier vragen de boeren om de mest te mogen hebben Lachen das dus geluk hebben hier

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:20

ik breng het naar de mestboer, 500 mtr verder op.
we hebben een kiep aanhanger waar het op gaat, in de winter moet ik om de 2 tot 3 weken legen en in de zomer natuurlijk veel minder.
kost 170,- per jaar maar dan kan je onbeperkt komen brengen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:21

Wij gooien het op de mesthoop en in het voorjaar gebruiken we het om onze eigen weides te bemesten Lachen

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:23

wij gooien het gewoon hier op de mestbult. en 1x in de zomer vragen we het loonbedrijf van de overkant of ie het wil uitrijden over de wei. meestal wil onze buurman (boer met land) ook wel mest.
we hebben maar 2 paarden en een shetje, dus zoveel is het niet!
het is gratis trouwens Knipoog

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:42

Zomers staan ze bij mij buiten en sleep ik de mest over de wei heen. Maar ik denk dat als ik ook de mest erover heen gooi wat ik 's winters heb, dat dat te veel is voor het land. Anders zou misschien een aanhanger ook een optie voor mij zijn. Het gaat maar op 2 paarden en heb per week maar 2 volle kruiwagens. Dus dat valt nog wel mee en ik neem aan dat daar de gemeente niets over kan zeggen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:43

Nee hoor voor zover wij weten niet. Je mag het alleen neit gewoon ergens neer gooien en dan laten liggen ivm met de bodemvervuiling

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:59

Ik heb een aanhanger staan en die wordt 1 x per maand opgehaalt door een kweker die het gebruikt om zijn pioenrozen op te kweken. Voor ons beiden zijn er geen kosten aan verbonden.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:59

Wanneer ik een aanhanger zou neer zetten om daar mijn mest in te doen, zouden er dan veel mensen de mest gratis willen komen op halen denken jullie?
Helaas is het pad te smal om er een vrachtwagen te laten komen om een container te legen. Daar heb ik ook over gedacht om die neer te zetten, maar ze kunnen er niet met vrachtwagen komen. Met trailer gaat het nog maar net.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:03

jeetje ben jalour op de mensen waar de boeren erom komen vragen ik raak het aan de straatstenen nog niet kwijt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:06

Wij gooien het op de mestbult. Vrienden van ons hebben een boerderij en komen de mestbult legen als hij vol is (2x per jaar) met voorlader en grote kieper. hebben er dus weinig werk van. Had vroeger een grote container bij huis staan, deze werd om de week geleegd, was wel duur.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:14

nobbygaard schreef:
Zomers staan ze bij mij buiten en sleep ik de mest over de wei heen. Maar ik denk dat als ik ook de mest erover heen gooi wat ik 's winters heb, dat dat te veel is voor het land. Anders zou misschien een aanhanger ook een optie voor mij zijn. Het gaat maar op 2 paarden en heb per week maar 2 volle kruiwagens. Dus dat valt nog wel mee en ik neem aan dat daar de gemeente niets over kan zeggen?

Zoals ik lees betaal je wel erg veel voor het afvoeren van 2 kruiwagens mest.
Tenminste je schrijft dat je 1x in de week de mest wegbrengt.Dit zijn dus die 2 kruiwagens waar je 10 euro voor betaald.
Of lees ik het verkeerd?

Zelf gooi ik het op de mesthoop die regelmatig wordt leeggehaald door ons zelf.We hebben hier zelf de machines voor en land waar het op kan.
Het is wel gemakkelijk voor je dat je de mest zo kwijt kan maar vindt het eerlijk gezegt nogal prijzig.Het is wel de gemakkelijkste oplossing lijkt mij.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 00:24

Sambo schreef:
nobbygaard schreef:

Zoals ik lees betaal je wel erg veel voor het afvoeren van 2 kruiwagens mest.
Tenminste je schrijft dat je 1x in de week de mest wegbrengt.Dit zijn dus die 2 kruiwagens waar je 10 euro voor betaald.
Of lees ik het verkeerd?

Zelf gooi ik het op de mesthoop die regelmatig wordt leeggehaald door ons zelf.We hebben hier zelf de machines voor en land waar het op kan.
Het is wel gemakkelijk voor je dat je de mest zo kwijt kan maar vindt het eerlijk gezegt nogal prijzig.Het is wel de gemakkelijkste oplossing lijkt mij.

Breng maar 1x per week, 2 kruiwagens mest er naar toe. Maar zou verder geen oplossing weten waar ik het anders naar toe zou moeten brengen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:24

Wij sparen het op in een opslagplaats. Na de winter gaat het over het land als ik het goed heb..

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:34

nobbygaard
Het is wel een goede oplossing.
Maar ik zou proberen of het iets goedkoper kan.
Ik zou het opsparen(aanhangertje) als het 10 euro per keer is Tong uitsteken

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 09:46

Sambo schreef:
nobbygaard
Het is wel een goede oplossing.
Maar ik zou proberen of het iets goedkoper kan.
Ik zou het opsparen(aanhangertje) als het 10 euro per keer is Tong uitsteken

Wanneer ik een aanhangertje bij deze boer brengt, kost het me echt wel meer als 10 euro per keer. Ik betaal nu 10 euro omdat het maar 2 kruiwagens zijn, bij meer zou het ook duurder worden.
Maar ik heb gelukkig maar 2 kruiwagens per week.
Ik zou niet weten waar ik een aanhanger mest zou kunnen brengen bij ons in de buurt voor een redelijk bedrag.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:40

Heb je al op pensionstallen rondgevraagd? Wij betalen ook maar 10 euro per aanhanger en brengen het naar een pensionstal

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:26

LADPR schreef:
Heb je al op pensionstallen rondgevraagd? Wij betalen ook maar 10 euro per aanhanger en brengen het naar een pensionstal

De pensionstallen bij ons in de omgeving hebben al moeite om hun eigen mest kwijt te raken en moeten daar ook vaak veel voor betalen. Dus die willen mijn mest er niet bij hebben.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:05

Ik mag het gratis naar de pensionstal van de buurman rijden Lachen