Bij gebrek aan voldoende binnenruimte sla ik mijn hooi buiten op, en dat gaat prima.
Je moet het wel heel zorgvuldig doen en inderdaad ervoor waken dat het hooi niet nat wordt.
Ook kan het lastig zijn ivm een harde wind...
Wij doen het als volgt en slaan per keer 100 balen op, deze gebruiken wij in drie maanden op, er gaat dan niks verloren aan verrotting.
Zoek een plek waar geen water naartoe loopt als het langdurig regent, het moet van nature een droge plek zijn.
Op de grond een waterdicht zeil leggen die royaal groter is dan de hooibult, hierop vervolgend de eerste laag hooibalen leggen, op de smalle zijde, zodat de touwtjes aan de zijkant komen te zitten.
Vervolgens het grondzeil over deze eerste laag heenvouwen en de tweede laag stapel.
Wij stapelen in verband, zodat de hooiberg stabiel is en blijft.
daarna de derde laag, enzovoort..
Bovenop de bult in het midden 1 rij hooibalen leggen in het verlengde, zodat het zeil er niet plat bovenop komt te liggen, maar rond afloopt, dit in verband met het water.
Dan een dik waterdicht zeil erover heen trekken dat royaal groter is dan de berg.
Deze goed vastslaan in de grond met haringen en vervolgens een aarden walletje eroverheen.
Pas op dat je de opening, waar je de hooibalen eruit haalt, op een wind arme kant zet. Deze opening sluiten we af met jerrycans van 25 liter, gevuld met water, zodat de wind er niet onder kan komen.
Werkt al bijna 10 jaar voor mij..