Wij hebben het hennepstrooisel van de Welkoop (Heette voorheen Hemparade) het is vrij prijzig, 6,30 per pak, maar het is niet glad, met een laagje van 10cm heb je een mooi stevig en droog bed wat ze niet omwoelen, maar er netjes overheen lopen.
Het blijft schoner dan houtvezel doordat het vocht eerst tussen de harde stukjes naar beneden zakt en dan pas in het strooisel trekt.
Mijn paard maakte een bende van houtvezel en nu blijft haar stal steeds netter. Wel halen we zo snel mogelijk alle drollen eruit, en als het vermengd met hooi wordt het sneller nat en vies en gaat het eerder stinken doordat het hooi de amoniakgeur vasthoudt.
Het lijkt mij wel harder liggen dan vlas en houtvezel, maar heb mijn paard tot nu toe ook alleen maar buiten op het land zien liggen overdag. En zand is ook niet heel zacht, dus weet niet of dat wat uitmaakt.
Ik vind vlas, als het opgepot wordt, toch wel snel gaan stinken en heel snel vies lijken. En je moet het niet gebruiken bij paarden die graven en schrapen in de box want dan wordt het helemaal een bende.