Ik weet het even niet meer hoor.
Mijn paard heeft vorig jaar op stro gestaan. Veel uitmesten en doordat ze veel plast en ook overal poept en niet netjes in een hoekje werd het een bende. Aan het einde van de winter begon ze ook een beetje te hoesten.
Ze staat nu 2 weken op vlas en ze hoest nu al een week. Ik heb nu vlas van de groothandel zonder merk en ik heb nu 2 zakken vlas van Lavor klaar liggen.
Nu is vandaag de dierenarts geweest om naar die hoest te kijken en hij zij dat haar luchtwegen alleen geirriteert zijn en dat ze niet verkouden is. Hij zei ook dat ik het vlas er uit moest halen en maar verder moest proberen wat ze wel kon verdragen.
Nu heb ik nu dus nog die 2 vlas pakken van Lavor staan maar ik weet nou niet of ik die moet gaan gebruiken of een heel ander soort strooisel moet nemen.
weten jullie iets? ik zat zelf aan koolzaadstro te denken maar uit de test van bit kwam dat dat stoffiger is als vlas. Maar ik weet niet of haar luchtwegen geirriteert zijn door de stof of door de amoniak lucht want die is wel sterk aanwezig in haar stal nu.
is er iemand die hetzelfde probleem heeft? of heeft gehad?
ik heb de zoekmachine gebruikt maar ik kreeg daar toch niet genoeg informatie uit.
groetjes annet