Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Met een hele goed instructeur die mijn probleem kende en mij ook heel goed heeft geholpen kan ik nu zonder pijn genieten van het rijden. Mijn instructeur nam mijn paard steeds over wanneer ik niet verder durfde te rijden of als ik teveel pijn in mijn nek kreeg. Zij reed Nappie dan verder en liet me dan na een tijdje weer opstijgen om te voelen wat ik verkeerd had gedaan of hoe ik het makkelijker op kon lossen voor mezelf zonder dat het nadelige gevolgen had voor Nappie of mijn nek.
. Na 1 week absoluut plat is de revalidatie bij de fysio begonnen totaan week 8 en moest ik eerst weer leren om rechtop te zitten, staan en tillen. Bijzonder pijnlijk maar de oefeningen waren wel goed want alle vetkussentjes waren weg en ik had weer een strakke buik
(en niet te vergeten ik kon weer fatsoenlijk bewegen
)
. Na 1 week absoluut plat is de revalidatie bij de fysio begonnen totaan week 8 en moest ik eerst weer leren om rechtop te zitten, staan en tillen. Bijzonder pijnlijk maar de oefeningen waren wel goed want alle vetkussentjes waren weg en ik had weer een strakke buik
(en niet te vergeten ik kon weer fatsoenlijk bewegen
)
Oftwel, je echt niet laten ontmoedigen hoor.
, maar in ieder geval: omdat ik dus wilde blijven paardrijden, gaf mijn fysiotherapeut mij het advies om 1 a 2 keer in de week een uurtje te gaan zwemmen, naast het paardrijden. En ik moet zeggen: het doet echt goed!!! Zwemmen is hartstikke goed voor je rugspieren (e.a), dus overleg eens met je fysio, wat hij/zij vindt, adviseert!