Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) wel meer als 10 heeft, maar op papier neit meer als 10, dat ze daarom geen btw hoeven af te dragen. ff bellen naar de kvk heb je meteen uitsluitsel

Citaat:Let op: Sinds 1 januari 2006 vallen paarden onder de mestwetgeving. Ondernemers die bedrijfsmatig paarden houden, moeten daarom in het bezit zijn van een relatienummer van Dienst Regelingen. Voor meer informatie kunt u terecht bij http://www.hetlnvloket.nl.
Voor hobbymatige paardenhouders heeft de mestwet geen gevolgen. Alleen bedrijfsmatige paardenhouders hebben met de regelgeving van de mestwet te maken. Paardenhouders moeten zelf aangeven of ze hun paarden voor de hobby of bedrijfsmatig houden. Je bent sowieso hobbyist als je tot ongeveer zeven paarden of zeventien Shetland pony's houdt, want volgens het ministerie van LNV produceert je veestapel dan minder dan 350 kg. stikstof per jaar. Iemand die meer dan zeven paarden of zeventien Shetlanders houdt, moet kunnen aantonen dat ze voor de hobby zijn.

donna1981 schreef:ik vraag mij werkelijk af hoeveel stallen er daadwerkelijk zullen zijn ingeschreven, weet dat er hier in ieder geval een heleboel het erbij doen ZWART
fransje23 schreef:donna1981 schreef:ik vraag mij werkelijk af hoeveel stallen er daadwerkelijk zullen zijn ingeschreven, weet dat er hier in ieder geval een heleboel het erbij doen ZWART
Natuurlijk gebeurt er een heleboel zwart maar dat maakt het nog niet goed.
Overigens heeft de belastingdienst ook marktplaats etc. gevonden..... dus let op met adverteren.