drat logs in de staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

drat logs in de staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 18:57

hoi
mijn paard heeft iedere keer van die drat logs in de staart (weet niet of ik het goed schrijf Tong uitsteken )
Ze heeft een hele super mooie dikke staart, maar door die drat logs lijkt het zo slierterig en dunner.
Net weer bijna een half uur, heel precies aan het uitpluizen geweest en dan zit het weer een paar uur mooi, maar morgen is het toch weer hard aan de onderkant en zitten er weer drat logs in (niet super erg ofzo maar niet zo mooi als een mooie pluizige staart)
weet iemand hier een oplossing voor?
Ik spuit al om de dag antiklit in en ik pluis regelmatig uit, maar probeer ook weer zo min mogelijk aan de staart te zitten zodat hij mooi dik blijft.
Heb het paard nu ruim 2 maanden en ze heeft dat sinds 2 weken pas echt dat het me opvalt
iemand een oplossing?
ik hoor het graag

_Barbara_

Re: drat logs in de staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:32

Had min paar dook eerst, gewoon goed blijven borstelen en wassen.. wel met goeie borstel dat je niet heel de staart kapot maakt !

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:50

het wassen met gewone shampoo?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:40

Drat logs? *LOL*
Dreadlocks Knipoog

Die van mij heeft het ook best snel.
Ik doe em dan eerst wassen, dan met de handdoek drogen en wat cowboy magic detangler erin. Dan uitborstelen. En als ie helemaal droog is kun je er een losse vlecht in maken, en die kun je dan voor het rijden altijd even eruit halen, en later weer erin leggen. Dan heb je echt nooit meer last van dreadlocks Knipoog
Ik zou juist niet te vaak borstelen, dan trek je te veel haren uit, maar gewoon af en toe even netjes doorborstelen, en dan eerst wat cowboy magic erin wrijven. Dat is echt geweldig spul!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:45

Dat cowboy magic is wel fijn op een gewassen staart maar op een droge staart vind ik het minder fijn.
Op een gewassen staart glij je er zo doorheen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 07:50

Ik gebruik ook de conditioner van cowboy magic, werkt heel goed!!
De detangler werkt bij mij ook heel goed op droog haar..

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 07:59

Misschien eens een staartzak proberen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:03

cowboy magic dus ik zal kijken bedankt allemaal

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:05

Ja had ik dus ook met mijn paard, ik denk dat het komt door het teveel spuiten met die antiklit. Dan wordt het een beetje een vettig troepje en blijft het haar aan elkaar plakken. Nu gebruik ik die anti klit minder, en borstel ik met een gewone (mensen Knipoog ) borstel, eerste de punten en dan de rest en blijft het prima!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:13

ik heb t probleem ook met mijn tinker fries en belg..ik vlecht hun staarten op stal en in de wei.
heb van de week de staat van de tinker weer uitgepluist. en allemaal nat gespoten en in een paar vlechten gedaan deze heb ik 2 dagen later eruit gehaald en de haren krullen niet meer in elkaar!
maar ik blijf de staarten vlechten! vind ik beste oplossing!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:14

precies, vlechten is ook ideaal, maar wel op tijd weer uithalen anders wordt de vlecht 1 grote dreadlok Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:15

SuuZzel schreef:
Hoe zie je dat voor je?
Je stopt de staart in de zak,en tovert hem er dread vrij weer uit? Clown

Mijn paarden hebben het allebei.
Niet alleen in de staart,ook in de manen en sokken.
Ik heb de hoop op een gladde staart opgegeven,en mijn 11 jarige merrie loopt er nu standaard trots mee rond. Haha!

Ik heb vlechten geprobeerd,maar zodra de vlecht eruit was draaide de dread er weer in..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:17

Goede tips hier, moet de staart van mijn mannetje ook eens uitpluizen.
Al vraag ik me af of het me gaat lukken. Bloos

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:19

Als ik de staart uitploos,dus als ik 1 dikke dread had uitgeplozen,dan draaide, zodra ik die streng weer losliet,die streng zich samen tot 10 kleine dunne dreads..
Ik ontpluis dus maar niet meer..

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:26

Na wassen cremespoeling in de staart doen en een paar minuten laten zitten voor je het uitspoelt werkt ook wel goed! Daarna voorzichtig uitpluizen en zonodig wat antiklit spul.Vervolgens regelmatig met de hand uitpluizen. Mijn paard had toen ik haar kocht dreadlocks in haar lange manen en die zijn nu helemaal verdwenen! Er bleek ook een hoop oud dood en los haar in te zitten. Lijkt dus wel schokkend om uit te pluizen, omdat er een hoop haar uitkomt, maar het valt uiteindelijk erg mee!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 00:17

mirm schreef:
Na wassen cremespoeling in de staart doen en een paar minuten laten zitten voor je het uitspoelt werkt ook wel goed! Daarna voorzichtig uitpluizen en zonodig wat antiklit spul.Vervolgens regelmatig met de hand uitpluizen. Mijn paard had toen ik haar kocht dreadlocks in haar lange manen en die zijn nu helemaal verdwenen! Er bleek ook een hoop oud dood en los haar in te zitten. Lijkt dus wel schokkend om uit te pluizen, omdat er een hoop haar uitkomt, maar het valt uiteindelijk erg mee!

gewone mensen cremespoeling?
die vlechten ga ik ook eens proberen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 00:19

Noah2006 schreef:
Ja had ik dus ook met mijn paard, ik denk dat het komt door het teveel spuiten met die antiklit. Dan wordt het een beetje een vettig troepje en blijft het haar aan elkaar plakken. Nu gebruik ik die anti klit minder, en borstel ik met een gewone (mensen Knipoog ) borstel, eerste de punten en dan de rest en blijft het prima!

ja dat zou best eens kunnen dat van die anti klit..ga ik maar eens wat minder gebruiken, kijken wat er dan gebeurd
morgen was ik de staart

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:09

Cowboy magic helpt inderdaad Ja. Ik stoor me er verder niet zo aan, heb al in geen maanden meer de staart geborsteld geloof ik Clown

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:37

Cowboy magic er in en dan per plukje uitpluizen, en uit elkaar 'trekken' doe ik altijd.. met dat antiklit word het zo'n dun bosje Lachen Als je het uitpluist wordt het een mooie dikke bos Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:43

Staat je paard nog op het land? Of ook vaak binnen?

Mijn paarden, altands de twee friezen hebben altijd dreads in hun staarten. De haren draaien in elkaar en zo onstaat er langzaam een dreadlock. Dan laten er nog haren los en hoopt alles zich op. Maar ze hebben ontzettend dikke staarten en geen vervelende dreads, dus ik pluis ze twee keer per jaar uit Tong uitsteken Daarnaast lopen ze nog buiten, en met al die modder...

Denk er wel om dat als je de staart invlecht, deze een stuk zwaarder wordt om te dragen. En wanneer ze ermee slaan het hard aan komt. Weet niet of ze in een groep staat? Want dan kan ze paarden lelijk voor hun hoofd slaan.. En daarnaast lijkt het me als paard ook niet zo fijn om zo'n staart tegen me zelf aan te slaan.
En let erop dat ze niet haat schuren, want dan ben je je staart kwijt (wat die van mij dus doen als ik ze in vlecht)
Verder, als je geen klitten wil, regelmatig, iedere dag eigenlijk bijhouden.. Succes!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:59

dat cowboy magic is niet te koop bij onze ruitersport zaak Huilen moet ik nog maar even verder kijken
bedankt voor de tips allemaal
heb de vlecht al beprobeert, maar hielp niet 2 uur later zaten de dreads er weer in en hij werd ook wat dun
ga nu nog proberen met wassen en de creme-spoeling zoals eerder hier al gezegt werd, maar mag dag gewone mensen creme-spoeling zijn?

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:03

En als je nou elke dag de staart helemaal uitpluist?
en dan een anti-klit spray of creme erin doen.
en verder gewoon schoon houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:28

Cowboy magic is in elke westernwinkel te koop, maar ook op internet bij oa justwestern.nl en de horse groming shop/store (naam kwijt Nagelbijten / Gniffelen )

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:34

Tinkerloos schreef:
SuuZzel schreef:
Hoe zie je dat voor je?
Je stopt de staart in de zak,en tovert hem er dread vrij weer uit? Clown

Mijn paarden hebben het allebei.
Niet alleen in de staart,ook in de manen en sokken.
Ik heb de hoop op een gladde staart opgegeven,en mijn 11 jarige merrie loopt er nu standaard trots mee rond. Haha!

Ik heb vlechten geprobeerd,maar zodra de vlecht eruit was draaide de dread er weer in..

Zie hier 2 voorbeelden:
Afbeelding
Afbeelding

Je gebruikt de staartzak om zijn staart schoon en klitvrij te houden
Mensen die niet kunnen tegen klitten in zijn staart en hem dan, heel fout, iedere keer borstelen
daardoor krijgt hun paard een dunne staart onderaan
Als hij nu naar buiten gaat maak je een vlecht en doet een staartzak er om heen
alleen zomers in het land doe je het niet, want dan heeft hij zijn staart nodig voor de vliegen..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:39

Een staartzak is inderdaad ook heel fijn in de winter, mijn paard heeft er ook eentje.
Ik verkoop ze ook op mijn site, voor 11 euro, leatherlook dus ook nog best sjiek om te zien Lachen