Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MissYvette4u schreef:Ik denk niet dat het grote problemen gaat opleveren.
Misschien zal ze in het begin wat nerveus zijn maar de aanwezigheid van andere paarden zal haar wel kalmeren.
Naar welke stal ga je verhuizen?

joyce B schreef:Het hangt echt van je paard af. Sommige paarden vinden het wel prima en hebben niet zo'n moeite met een stal. Andere paarden vinden het vreselijk om binnen te staan.
Heeft je paard vroeger wel 's nachts binnen gestaan?
En zo ja, hoe ging dat?
Het is in elk geval heel positief dat je paard overdag wel de hele dag buiten komt. Als alle andere paarden 's nachts naar binnen gaan, heb je grote kans dat jouw paard graag mee gaat omdat hij of zij anders alleen achter zou blijven.
Succes met je keuze!

Lieke schreef:Nou, mijn paard trekt het meer op stal staan echt niet, hij is gewoon een stuk ongelukkiger, hij wil gewoon naar buiten met z'n maatjes.
Maar het verhilt per paard denk ik, kun je het niet tijdelijk uitproberen? Zorg wel dat er voldoende hooi is voor de nacht en het een ruime frisse stal is.

ikke20 schreef:mijn pony is ondertussen 30. die liep zolang ik weet haar hele leven buiten. zomer en winter had geen schuilstal. kon onder de bomen schuilen. sinds vorig jaar winter staat ze snachts op stal en ze vind het heerlijk. vroeger liep ze door de raampjes naar buiten te dringen en nu staat ze te dringen dat ze het eerste naar binen mag. gewoon proberen zou ik zeggen. denoods wat speeltje in de stal ophangen en goed veel hooi.

skessa schreef:met een vast maatje in de wei en naast elkaar op stal zetten ?
Ik lees even mee. Mijn ijslanders staan ook altijd buiten.
Sinds 1 november staan ze op een pensionstal en daar willen ze bij echt noodweer de paarden binnenhalen, omdat er buiten geen schuilmogelijkheden zijn.
ik heb werkelijk geen idee hoe de paarden daar op gaan reageren.
daarom zet ik ze vanaf nu binnen in de stalgang vast bij het opzadelen, zodat ze aan al die paarden om zich heen kunnen wennen.

Esther schreef:Mijn paard staat in een loopstal sinds anderhalf jaar. Van de week zette ik hem even een box, hij werd behoorlijk boos. Daarvoor heeft hij dus 6 jaar wel in een box gestaan.
Dus even kijken hoe je paard reageert, die van mij moet ik geloof ik niet meer apart in een box willen zetten...
Randypaard schreef:bedankt voor je bericht! Ik ga naar stalhouderij Van Oeffelte in Heeze. Echt super daar! Zondag vandaar uit een buitenrit gemaakt en toen was ik helemaal verkocht! Dit is het! Als mn hond strax oud genoeg is.... kijk er naar uit hoor!