Paard maakt erg veel talg aan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Paard maakt erg veel talg aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 14:29

Mijn paardje maakt dus erg veel talg aan. Het is een zwart paard dus het valt extra goed op natuurlijk! Bloos Er ligt geregeld zo'n wit poederig laagje over haar vacht, vooral op het hoofd en de nek/schouderpartij, en als je er met je hand overkomt heb je dat witte laagje op je hele hand plakken.
Iemand enig idee hoe het komt dat een paard zoveel talg produceert? En kan je er iets aan doen ofzo?

8nnemiek

Re: Paard maakt erg veel talg aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:07

Die van mij heeft dat ook, fijn toch! Alle regen loopt er zo vanaf, en ze gaan er lekker van glimmen Haha!
Voor het rijden ga ik er even met een glansborstel overheen, die neemt het bovenlaagje wel mee zodat het er wat netter uit ziet.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:21

Ja, mijne heeft het ook heel erg.. alles word wit mn hoofdstel
en dekjes enzo.. dus ik volg het topic even:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:23

Zou het geen stof zijn? Opgedroogd zweet geeft ook witte poeder als je gaat borstelen. Maar nu met dit weer en de regen is het wel fijn als je paard wat vet in zijn vacht heeft. Je zou voor het rijden een vochtige doek kunnen nemen om hem weer blinkend te krijgen of zo een bontje waar je na borstelen mee kunt nadoen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:23

volg dit even..Lachen

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:31

russel schreef:
Zou het geen stof zijn? Opgedroogd zweet geeft ook witte poeder als je gaat borstelen. Maar nu met dit weer en de regen is het wel fijn als je paard wat vet in zijn vacht heeft. Je zou voor het rijden een vochtige doek kunnen nemen om hem weer blinkend te krijgen of zo een bontje waar je na borstelen mee kunt nadoen.

Nee, het is echt talg. Opzich vind ik het niet zo erg want, zoals al eerder vermeld, zorgt dit er wel voor dat ze goed tegen guur weer kan, maar aan de andere kant ziet alles (hoofdstel, halster, dekjes, ...) echt wit, je ziet het wel heel erg. Plus dat je zelf ook steeds vol hangt met dat poedertje. Het rare is dat ik me niet kan herinneren dat het de afgelopen jaren ook zo erg is was, het lijkt wel de eerste keer nu dat het echt opvalt.