Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kijk bij zoeken
diessel schreef:- halster en touw
- pees en kogelbeschermers + springschoenen en transportbeschermers + witte bandages met onderlappen
- hoofdstel met gecombineerde neusriem met enkel gebroken trens en gladleren teugels
- martingaal
- dressuur en springzadel met schapenvacht
- eenvoudige katoenen shabrakken in zwart, wit en donkerblauw
- reflecterend hesje en reflecterende banden
- longeersingel met bonten onderlegger, touwtjes en een soft longeerlijn+ longeerzweep
- scheerapparaat met extra set messen en speciale scheerolie
- toiletteerschaar en trekkam + vlechtnaald en draad + elastiekjes
- roskam, zachte en harde borstel, hoefkrabber, geitenhaarborstel, staart en manenborstel +zweetmes
- Spring en dressuurzweep + knopspoortjes
- glansspray en shampoo
- ontsmettingsmiddelen en medicijnen
- zweetdeken en winterdeken

horsefan08 schreef:Peesbeschermers, medicijnen, zweetdekens etc. is allemaal pas nodig als je merkt dat het er tijd voor is.
yvvv schreef:horsefan08 schreef:Peesbeschermers, medicijnen, zweetdekens etc. is allemaal pas nodig als je merkt dat het er tijd voor is.
Vind niet dat deze dingen een later pas nodig zijn.
Peesbeschermers zijn idd een discussiepunt, maar ik vind het wel belangrijk dat elk paard dat ik rijd gewoon peesbeschermers oid heeft.
Zweetdeken lijkt me ook niet onnodig in deze tijd van het jaar...?
En ook medicijnen/ ehbo- kit vind ik wel degelijk belangrijk om altijd voor de hand te hebben... Al is het maar een flesje betadine en een potje wondspray... Je kunt wel gelijk in een bepaald geval je paard helpen!