tips voor inrichten stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leoensuzanne

tips voor inrichten stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 23:44

Wij kunnen van iemand een stal met weide gaan huren voor onze 2 fjorden. De stal bestaat uit 2 gedeeltes. 1 Deel is 14 m. lang en dan zit er nog een stukje aan van 6 m. De breedte van de hele stal is zo'n 51/2 m.
Nu willen we in het gedeelte van de 6 m. 2 boxen maken en zo tevens een inloopstal ervan maken. Maar ook dat we gewoon het spul dicht kunnen maken.
In het gedeelte van de 14 m. willen we van links naar rechts het volgende gaan maken; een soort zadel/tuig/deken/opbergruimte, dan een kleine kantine, afspuit/was/poetsplaats, kar en cultivator achter elkaar en opslag voor grote pakken hooi en stro (ws van ieder 1 of 2).

Nu wil ik vragen of jullie tips hebben voor de inrichting van de stal. Ik noem dan bijv. een zwenkarm voor de slang voor het afspuiten, zodat ze er niet gaan opstaan. Ik kreeg al van iemand de tip om de voertonnen van de grond af te zetten, zodat je altijd onder de tonnen door kon vegen. Enz.
Wie weet nog meer tips die we kunnen gebruiken? Alvast bedankt.

Vjestagirl

Re: tips voor inrichten stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:54

De waterbakken niet naast de voerbakken hangen, maar het liefste aan de wand er tegenover. Dat voorkomt dat ze continu hun eten in het water laten vallen ed, en houd je stal dus schoner.

En hooi en kuil op de grond voeren, niet achter de deur maar in een hoek. Wat ook handig is, is een voeropening maken, waar je je brok en je kuil doorheen kan voeren...

en de voerbakken in de stallen zo ver mogenlijk uit elkaar plaatsen, (dus 1tje in de linkerhoek, en de ander helemaal in de rechter) dat voorkomt vechten

mijnlieverd

Re: tips voor inrichten stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 01:39

Misschien is het ook een idee om een drempel te maken in de stal voor de deur op de plek waar ze in en uit lopen, zo nemen ze niet elke keer de halve stalinhoud mee naar buiten. Wij hebben dat nu ook in ons schuilhokje en het
is ideaal, anders blijf je aan het vegen, wil je niet dat het een puinbak wordt.