Vocht op het stroomdraad, kan dit kwaad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pearlie

Vocht op het stroomdraad, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 08:09

Hoi, we hebben sinds kort stroomdraad om het stuk waar de paarden staan, omdat er één ponietje is die overal onderdoor en tussendoor kruipt.
Nou regent het wel eens in Nederland, dus daar moet stroomdraad tegen kunnen. Alleen toen ik gister de stroom erop zette, knalde het erover!! Mijn vraag; kan dit kwaad, staat er nu ook meer stroom op de draad of maakt het allemaal niet uit?

ELpatcho

Re: Vocht op het stroomdraad, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:13

maakt niks uit

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:14

Maakt idd niets uit, maar voor je gevoel lijkt het of er meer stroom op staat. Als de grond vochtig is is de geleiding van de stroom vaak wel beter. Zelf heb ik van de zomer regelmatig water bij de aardpen van mijn stroomapparaat gegooid om de geleiding zo optimaal mogelijk te houden. Zelf vindt ik het wel prettig als de stroom zo 'tikt', dan weet je in ieder geval dat de stroom aan staat Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 10:11

Oke, dan laat ik het gewoon aan staan de volgende keer. Beestjes moeten er maar aan wennen dan (ze ontploften nu ongeveer).

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:21

Ha ha, daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja! Die van mij is er al jaren aan gewend, dus die trekt zich er niks van aan. Ze blijft alleen wel ver van de draad als de stroom aan staat Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 10:28

Die van ons waren het helemaal niet gewend, die hangen altijd over en onder het hek door. De eerste keer dat het aanstond was onze pony lekker aan het staartschuren, stond met 'z'n kont tegen het hek en ineens:ZOEF stond ie aan de andere kant. Ik denk dat z'n staart tegen de draad hing Lachen
Nu durft ie niet meer in de buurt van het hek te komen, best zielig Koe

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:01

Het lijkt zielig, maar aan de andere kant krijgen ze zo wel respect voor de omheining. Ook als de stroom eens een keertje uit staat of zo, zullen ze niet meteen weer er overheen gaan hangen. Zo blijft je omheining langer heel en mooi.

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:03

Kan niets kwaat raakt ie zelf wel aangewend Hoor;) Als die eenmaal een schok krijgt weet ie iniedergeval dat hij daar uitde buurt moet blijfen dus Komt wel Goed en Kan geen kwaat Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:08

haha, stroom of geen stroom, die van mij klapt er toch wel doorheen, het maakt hem hélemaal níets uit.

ontopic : als het geregend heeft, krijg je bij ons ook een schok als je alleen de plastic handvaten beetpakt, altijd even de stroom uitzetten dus Lachen

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:24

Elinee schreef:
haha, stroom of geen stroom, die van mij klapt er toch wel doorheen, het maakt hem hélemaal níets uit.

ontopic : als het geregend heeft, krijg je bij ons ook een schok als je alleen de plastic handvaten beetpakt, altijd even de stroom uitzetten dus Lachen

Oh jee! Ben blij dat ik daar geen last van heb bij mij in de wei. Als ik ergens een hekel aan heb, is het aan stroom krijgen van de stroomdraad o.i.d. Sigaar

Niettemin zet ik idd altijd wel de stroom uit voor ik iets ga doen in de wei. Daarvoor moet ik wel eerst langs/onder de stroom, maar dat gaat vrij makkelijk.