Ik sta nu 2 jaar met mijn paardje bij een stal (de fokker van mijn paardje) ik heb daar ook jaren gereden. (Het is een soort handelstal/manege) Maar langzamerhand vond ik het steeds minder prettig om daar op stal rond te lopen. De staleigenaar woont sinds ongeveer een jaar bij stal zelf en is dus vrijwel altijd aanwezig niets mis mee maar soms wil je gewoon even gek doen met je knol en daar wordt toch wel vreemd naar gekeken.
Verder lopen er door de lessen heel veel kinderen rond, en hoe leuk ik kinderen ook vind ik word er af en toe helemaal kriegel van. Lopen ze langs je paard te rennen en tikkertje te doen en te schreeuwen. Ik kan me daar gewoon erg aan irriteren.
Dan komen we ook nog bij het probleem dat ´s winters als ik uit school kom is de bak bezet met de lessen die gegeven worden, en ´s avonds is er geen mogelijkheid om te rijden want dan is het donker en heeft mijn moeder liever niet dat ik over straat ga (het is nogal op een afgelegen weggetje)
Mijn beste vriendin gaat vanaf 1 november al weg, die zat met dezelfde problemen. Op de stal waar zij heen gaat is jammer genoeg geen plek meer. Nu ga ik samen met een ander stalgenootje (12 jaar) waarschijnlijk bij iemand aan huis staan. Dit is vanzelfsprekend een stuk kleinschaliger. Op de stal waar ik nu sta staan ± 40 paarden en waar ik heen wil staan we dan met 6 pony´s. De bak hebben we met z´n 4tjes dus dat is lekker rustig. Dat klinkt best lekker maar toch heb ik een heel dubbel gevoel erbij. Want ik haal mijn pony weg bij zijn half broertje waarbij hij z´n hele leven heeft gestaan en de vriendjes die hij hier heeft. Aan de andere kant waar ik nu ga staan staat ook een veulen van 5 maanden een pony van 5, twee van 8 en eentje van 26 zelf is hij 3.
Nu vraag ik mij af, zal mijn pony veel hinder ervan krijgen dat ik hem van z´n plekje vandaan heel. Doe ik er echt wel goed aan, en is het normaal dat je zo´n dubbel gevoel hebt wanneer je je stal verlaat?
Voor de duidelijkheid mijn pony is op de stal waar hij nu staat geboren en heeft dus nog nooit ergens anders gestaan. En ik zelf loop ook al jaren rond hier, maar het voelt alsof ik deze stal ben ontgroeid. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Sorry voor het onduidelijke gedoe maar ik snap het zelf ook nog niet helemaal.
Groetjes Yvotje
Hij is wat dat betreft wel een allemansvriend hoor kijkt alleen eerst even de kat uit de boom.