We hebben pasgeleden een huis gekocht met een stukje grond. We kunnen de paarden (2) dus aan huis houden. Nu hebben we twee opties voor de stallen:
1: In de aangebouwde schuur, maar deze heeft een grondige renovatie nodig en er moet dan ook een stukje bij aan gebouwd worden. Kortom een hoop gedoe met vergunningen etc. Maar hij moet toch aangepakt worden ivm houtworm en een slappe muur. Tekening is in de maak.
2: Een nieuwe losse buitenstal zetten. Mogelijk geen vergunning nodig (weet iemand hoe dit zit, max 30m2 en 3 m hoog mag er vergunningsvrij worden gebouwd?) Wel extra leidingen trekken voor stroom en water. En 's winters kouder dan binnenstal?
Daarbij komt nog dat mijn vriend ook graag een ruimte wil om in te prutsen en denkt dat hij dat niet kan als de paarden achterin huis staan. Volgens mij maakt het niet uit, de paarden staan alleen 's avonds binnen en als de grond bevroren is, bovendien blijft er genoeg ruimte over (mits we mogen bijbouwen)
Het maakt mij op zich niet zo veel uit, maar zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? En wat zouden jullie doen?
En ja ik weet dat dit een luxe probleem is