De loonwerker wordt toch besteld? De eigenaar van het land moet jouw gewoon een dag van te voren melden dat ze komen spuiten en dan moet je helaas je paarden binnen houden, dan maar s'avonds allemaal er nog even wat uit.
Ik denk dat als je een aardig serieus gesprek met hem aangaat dat dat wel moet lukken, dan bel je het loonbedrijf op en verteld dat je net met de eigenaar van het land hebt afgesproken dat je een dag van te voren in kennis gesteld gaat worden. Of zij dan ook even jouw 06 nummer achter zijn naam willen zetten en jouw ook even willen bellen als ze de dag erop besteld zijn, zodat er geen communicatiemisverstanden komen. Leg even uit dat je paarden naast het land lopen en als de wind verkeerd staat je paarden het binnenademen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze allemaal dwars gaan liggen. Jij bent echt de enige niet die voorzichtig is met zijn paarden waar zij mee te maken krijgen en rekening mee moeten houden.
Als de besteller van de loonwerker zijn land laat spuiten, zal ook hij zijn dieren binnenhalen..
Ik copieer even een stukje uit je eigen tekst: de loonwerker wist niet waar hij mee spoot dan moest ik zijn baas maar bellen m Idd zijn baas bellen en vertellen hoe het in zijn werk gaat met die loonwerker....
Ik zal jouw eens vertellen, wij hebben hier in de buurt een sloopbedrijf, een flink groot sloopbedrijf, eigenlijk ook niet zulke lekkere gasten hoor en dito chauffeurs.
Ik was in de polder aan het rijden en liep met mijn kersverse paard achteraan, we waren met zijn 3en. Er komt een auto met aanhanger aan, met een rotvaart, flinke herrie van het kletsen van die aanhanger op de weg, mijn paard gaat stuiteren, bijna niet in bedwang te houden en deze vent haalt mij in, raakt mijn been, met een bloedvaart, veels te hard en zeker dik over de toegestane snelheid. Mijn paard schiet als door een wesp gestoken weg, helemaal over de emmer richting een hele drukke weg, ik kon hem gelukkig een weiland in trekken waar wonder boven wonder geen omheining om heen stond en daar voelde ik mij gelukkig veilig, maar hij komt bij een greppel, wil springen en ik zie hem naar beneden kijken en tijdens het willen maken van de sprong bedenkt hij zich, ik knal er af, paard weg, toch weer richting die drukke weg, richting stal. Gelukkig omdat we met 3en waren keert hij zich ineens weer om en rent terug....Ik ben heel erg hard op mijn rug gevallen en heb een paar dagen bijna niet kunnen lopen.
Ik naar dat sloopbedrijf en vertel het hele verhaal, vertel ze dat er gelukkig geen blijvend letsel is ontstaan, want dan was het voor hun anders afgelopen. Dat ik wil dat ze hun chauffeurs instrueren om op een normale manier paarden in te halen omdat wij daar vaker in de berm lopen (is vlak bij hun bedrijf). Ik verwachtte niets, maar ik werd wel serieus genomen, dag en tijd moest ik opgeven. Ik kreeg een fles wijn die ze net hadden gekregen en ik heb toen altijd heel normaal ingehaald door die gasten.
Dus ga desnoods eens naar dat loonbedrijf, vraag de eigenaar te spreken en leg heel normaal, maar dwingend uit wat voor probleem je hebt en dat je een oud paard hebt dat vorig jaar ineens heel erg benauwd was. Dat je geen problemen wilt, maar ook zelf geen gezondheidsproblemen of je paarden met het inademen van die giften door te worden overvallen door de walmen zonder van te voren te worden gewaarschuwd en dat ze zeker met een meter van jouw bak weg moeten blijven.
Succes.