Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lenneke_ schreef:Ik wil niet heel vervelend zijn, maar arabier zijn niet de meest makkelijke paarden. Ze hebben een heel sterk karakter. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen vind ik arabieren niet geschikt als eerste pony voor een kind van 7.
Hoe mooi ze ook zijn, als je straks een bang kind hebt en een drukke pony is dat mooie niet meer belangrijk.
Ik zou zoeken naar een wat oudere (jaartje of 10), brave pony die goed doorgereden is. Zo kan je dochter veel leren van de pony.
Maar, paarden moet je niet alleen willen houden. Dus je zou er op z'n minst nog een pony bij moeten zoeken (misschien iemand uit de buurt met een pony)
F3nn3 schreef:waarom rasloos? er zijn zat leuke ponyrassen die braaf zijn. Ik denk ook dat een arabier niet de meest ideale keus is. Ik sluit me aan bij Lenneke_ een wat oudere doorgereden pony is een betere keuze
. Daarom kunt u het beste kiezen voor een braaf beestje waar uw dochter veel van kan leren. Overleg het eens met de manege-eigenaar van de manege waar uw dochter rijdt, hij kent haar waarschijnlijk goed en kan u hierin adviseren. Veel succes er mee!
Citaat:Misschien zie ik het allemaal wel te romantisch in (paardenfluisteraar 4x gelezen).
Het lijkt me juist heerlijk om een volbloed paard 'op te voeden'.
Mijn dochter die het paard berijdt als geen ander...
Beetje het verhaal ook van The Black Stallion
Estherini schreef:Nou zal het eerlijk zeggen, ik wilde de verzorging eigenlijk ook gaan uitbesteden aan een proffessional die dat samen met mijn dochter doet.
De standaard verzorging kunnen ik en mijn man doen.
Mijn dochter is mijn prinsesje begrijpen jullie?
Met de manegehouder waar ze nu komt heb ik niet zo'n goede band en ik wilde het daarom aan huis gaan houden zodat ze daar niet meer heen hoeft.
Estherini schreef:Mijn dochter is mijn prinsesje begrijpen jullie?