Warm, zweten en dan schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

forgood

Warm, zweten en dan schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 00:30

Hoi,

Mijn shetten hebben altijd in de overgang van de winter naar de lente last van het verharen, maar ze gaan dan zo ontiegelijk zweten omdat ze best wel lang in die wintervacht blijven zitten en dan gaan ze dus lopen schuren en 2 shetten van mij krijgen daar helemaal kale plekken van. Als de wintervacht eenmaal weg is dan is het schuren ook meteen over, maar mijn vraag is dus wat kan ik daar aan doen? Dat ze niet meer zo gaan zweten? Scheren is dat een optie?

Marieke_K

Re: Warm, zweten en dan schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:40

Scheren zou een optie zijn, maar zelf ben ik daar niet zo'n fan van. Je kan ze ook helpen om beter door het haar heen te komen.

Vaak helpt het goed als je zoveel mogelijk weidegang kan bieden, van hapje stapje gaan ze namelijk eerder verharen. Daarnaast kan je ook lijnzaadolie bij voeren.

forgood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:13

Ik bedoelde eigenlijk ook niet nu scheren, ga ze toch echt geen dekentje op doen hahaha. Bedoelde eigenlijk scheren begin van het voorjaar. Om ze een beetje te helpen weet je wel. Weidegang krijgen ze volop, ze staan namelijk dag en nacht buiten.
Lijnzaad kan ik wel eens proberen.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:14

mijn shetje heeft enorm geschuurt toen ze van zomer- naar winterpels ging.ik dacht zelfs dat ze zomerrui had, maar ze heeft het pas eind augustus begin september gekregen. ze heeft zelfs zo erg gechuurt tot ze geen manen meer over had en een hele boel kaal plekken op haar vacht. mij hadden ze vertelt dat het inderdaad door het zweten komt, maar ik ben ook niet zo een fan van het scheren als het niet nodig is. hopen dat alles snel teruggroeit dan

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:14

Scheren tijdens het verharen zou ik niet doen, dan heb je kans om het zomerhaar ook weg te scheren.

Verder helpt uiteraard ook goed poetsen!

forgood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:20

o,oké dan ga ik ze zeker niet scheren. Dan toch maar bij poetsen houden. En die lijnzaad ga ik dan proberen.