staart wassen met betadineshampoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

staart wassen met betadineshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 22:07

ik wil graag deze week de staart van mijn hafje wassen met betadineshampoo, Omdat hij schuurft bij zijn staart. En het is geen exeem. kan geen wondjes vinden. En ik had gehoord dat betadineshampoo wel eens wilt werken.

maar die zooi is bruinig. Nu wil ik niet dat zijn bovenkant van zijn staart bruin wordt. Dus mijn vraag is kan je het er goed uitwassen? of moet ik nog wat 3hoekzeep meenemen om de betadine eruit te wassen?

ik heb nog geen driehoekzeep in huis. dus dat moet ik dan nog even halen voordat ik ermee ga wassen. MAar als ik het er gewoon uit kan wassen dan hoef ik dat niet te kopen.

Cheveyo

Re: staart wassen met betadineshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:09

Gewoon goed uitwassen, als de kleur weg is en het schuimt niet meer dan is de zeep er uit.
De staart zal er ook heel mooi schoon van worden Knipoog

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:15

met betadine shampoo wordt de staart erg mooi wit (spreek uit ervaring Haha! ) maar je moet het idd erg goed uispoelen maar dat is met alle shampoo en zeep zo. Driehoek zeep is super maar schuimt veel en veel meer is veel lastiger om alles mee uit te krijgen en dus blijven er vaak onzichtbare stukjes zeep hangen die ook weer jeuk geven. Ik zou lekker alleen met betadineshampoo wassen dit keer..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:19

witte staarten worden stralend wit met betadina..

zou direct zijn hele staart wassen iplaats van alleen de bovenkant!
wel goed uitspoelen natuurlijk

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:08

Is het erg om met dit weer je paardje z'n staart te wassen ? Het is nou niet echt warm namelijk. Of kan ik het het best even doen met een emmer met heet water en dan de staartwortel niet ?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:18

je kan best met koud water de staart wassen, zorg alleen dat niet zn hele kont nat word.

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:22

Oke bedankt dan ga ik het zo maar even doen , ga daarna wel een stukje lopen met d'r dan droogt ie sneller.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:25

In de winter neem ik altijd een grote emmer warm water van binnen.

Dan spons in de benen af (zwart) en was één wit voetje met betadine schampoo, ze is hier iets gevoelig voor mok, dus dat is dan meteen mooi ontsmettend.

Ik werk wel met twee emmers, zodat ik water kan overgieten, dan heb ik één emmer met sop en één zonder (voor uitspoelen van bijv. de staart)

Tip voor drogen van staart (eerst voorzichtig proberen): net onder de staart wortel vastpakken en dan rondzwaaien als een propellor...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:36

Je kunt gewoon alleen betadineshampoo gebruiken, ze worden daar vaak wel wit van.
Alleen bij 1 van de haflingers hier, slaat hij af en toe wel een klein beetje gelig uit.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:39

we hebben warm water. dus ga ik het schoon maken met warm water. ik hoop dat het schuren hierna over is.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:11

Met betadineshampoo wordt je staart weer erg mooi wit hoor!
Ik spreek uit ervaring echt een tip Knipoog