fjord veulen en stroomdraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twister42

fjord veulen en stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:03

Ja misschien een beetje rare naam voor een topic maar ik wist niet hoe ik het moest benoemen , maar ik zou graag eens weten hoe andere hun fjordje in het land houden, die van mij stopt zijn dikke nekkie met maantjes onder de draad en loopt zo door. staat toch goed stroom op.

ikenindi

Re: fjord veulen en stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:07

hihi bekend probleem:P

ik heb ooit gehoord (weet niet meer van wie) over een halster om doen en dan ijzerdraadje omhoog... geleidt de stroom en dan krijgt ie alsnog een tik... ik zou zelf alleen al nooit een halste romlaten in de wei...

mss wel een idee hem met zijn neus er aan laten komen. liefst natte neus, dan weet hij dat het draad niet aan te raken is... deden wij met jonge kalfjes ook altijd als ze voor de eerste keer naar buiten gingen. gewoon even kennis laten maken. klinkt zielig, maar is beter dan door een auto aangereden te worden omdat ze door t draad heen zijn gegaan...

daarbij: zo`n stroomtikje kan geen kwaad als t goed is...

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:08

Heb je 1 of 2 stroomdraadjes gespannen? Anders gewoon nog een draadje erbij?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:08

Probeer hem eens uit te lokken om onder het draad door te kruipen, maar weet dan wel zeker dat er echt een flinke klap stroom opstaat, dus even voor die tijd meten.
Maak zijn voeten goed nat en zorg dat de plek bij het draad nat is, en lok hem dan met brokjes naar het draad toe.
Geheid dat hij dan de klap stroom wel voelt.
Door de nattigheid geleidt het stroom beter.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:11

ik heb bij mjin fjord en shetten extra draad neergezet..zijn nu 4 lagen zodat hij niet zo gemakkelijk zijn nek eronder kan zetten. ze zal nu eerst met haar neus het draad omhoog moeten drukken en voelt de klap stroom nu zo goed dat ze het wel uit haar hoofd laat...eerder deed ze het met haar dikke speknek en kwam de klap amper aan...dus laag draadje over de grond ca 15 cm hoog!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:12

we hebben twee draadjes, hij kan niet de weg op hoor, maar het is toch makkelijk om hem in het stukje te houden waar hij in hoort, ik had van de fokker al het advies gekregen zijn maantjes een keer helemaal af te knippen omdat ze dan mooier zouden worden, heb al gedacht dat maar eerder te doen.