Ideeen voor weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Ideeen voor weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 11:06

Mijn paardjes staan bij een boer waar verder geen andere paarden staan. Dus ik hoef geen rekening met andere paarden te houden, wat ik erg lekker vind. Binnenkort komt er wel een pony van een vriendin bij, maar zij is gelukkig ook niet zo moeilijk.

Het is een hele simpele wei, best groot, met aan een kant een hoge hek en aan de andere kant bomen en een badkuip voor water. Prima voor ze, maar ik ben altijd aan het bedenken hoe ik de wei nog optimaler kan maken (of eigelijk ben ik gewoon graag aan het knutselen) Ik ben nu bezig met een hooiverziening zodat ze onbeperkt hooi kunnen eten zonder dat het een bende wordt.

Hebben jullie verder nog leuke ideeen?

Ik kan geen schuilstal of zoiets bouwen.

Siggy

Re: Ideeen voor weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:06

Heb zo geen tips voor je, ben wel nieuwsgierig naar je hooi voorziening !!

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:14

Ben ook heel nieuwsgierig naar je "hooi-knutsel" *LOL* Foto?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:04

Mijn verzorgpaarden staan ook 24/7 buiten. 3 jaar geleden nog een heel saai weiland! Pling

We mogen er geen schuilstal bouwen, nu hebben we in het midden van het land 2 bomen geplant. Staat ontzettend leuk en de paarden kunnen er zomers in de schaduw staan.

Rondom de hooivoorziening hebben we grind gestort. In de winter staan ze er vaak omheen en nu hebben we geen last van blubberzooi, kunnen ze droog staan én het is goed voor de hoefjes!!

Ook hebben we een 'berg' gemaakt van zand. Hoger gelegen dan de rest dus vrijwel het hele jaar redelijk droog. Zo kunnen ze altijd ergens droog liggen/ staan/ rollen. Ze maken er dan ook veel gebruik van!

Langs de zijkanten van de weide hebben we kruiden gezaait. Ze eten zelf waar ze behoefte aan hebben en dit staat ook gewoon onwijs leuk!

Zomers worden ze niet bijgevoerd met hooi maar hebben we altijd wat stro of wilgentakken in de hooiruif liggen. Zo hebben ze toch altijd wat anders te knabbelen dan gras.

Speeltjes zoals een bal doen het ook altijd goed! Zelfs de oudere paarden spelen volop.

Alle 'voorzieningen' houden we zoveel mogelijk uit elkaar. Zo hebben ze veel beweging en word de hele weide optimaal benut.

Succes!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:09

Dank je.
Bomen planten enzo gaat helaas niet lukken omdat het natuurlijk niet mijn eigen wei is. Maar met een aantal dingen kan ik wel iets