Manendrama

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

Manendrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 17:19

Vandaag was ik weer naar mijn verzorgpaardjes gegaan. Er was weer een nieuwe Fries gekomen en de eigenaar van mijn verzorgpaardjes had mij gevraagd of ik de manen wou doen van de nieuwe Fries Hengst.
Dus eenmaal op stal aangekomen ging ik even de manen bekijken, ik schrok me kapot, echt een manendrama! Zijn manen zaten helemaal in elkaar gedraait en aan elkaar vast geplakt dus moest ik het helemaal uitpluizen en kammen.
Na 2 en een half uur eindelijk klaar gevlochten en al, ik dacht echt van het is me gelukt, het manendrama is hopelijk verholpen.
Hebben jullie die ook wel eens gehad en hoe kan ik deze manen verder behandelen, zodat de haren gezond blijven?? Clown

xx

Persevero

Re: Manendrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:41

ik ken ook een pony met hetzelfde verhaal. gewoon een grovve borstel halen bij de drogist en dan elke dag een beetje de haren kammen. veel meer deden wij er niet aan aangezien de haren niet afgestikt waren of iets dergelijke

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:39

Een keertje goed wassen incl. anti klit shampoo Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:40

cowboy's magic of riders magis gebruiken en een kam en/of borstel van öster (of een soort gelijk merk) gebruiken
eerst met je vingers de grootste klitten eruit halen daarna voorzichtig kammen/borstelen

gebruik geen mensen haren borstel met plastik haren, die nemen teveel manen mee (maken stuk)

vanaf nu voor de helft vlechten en dan een elastiekje erin
vlecht je het helemaal heb je kans dat het elastiekje eruit gaat en de vlecht los raakt

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:39

het is me gelukt met jullie tips hoor,
het ziet er nu stukken beter uit als 2 daagjes geleden Knipoog
Ik ben super blij met het resultaat ik had verwacht dat ik zijn manen eraf moest knippen,

thanx Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:34

Verplaatst van VP naar VSW. Is algemene verzorgingskwestie Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:10

Cowboy magic detangler Ja Echt geweldig superspul!
Ik heb een tinker met manen van 80 cm, die hangen regelmatig los, ik doe ze dan om de drie dagen even borstelen, en vaak een vlecht erin. Maar nooit last van erge klitten, en als er wat kleine klitjes in zitten doe ik een flinke druppel CM erin, uitwrijven, en dan laten alle klitten bijna vanzelf los Ja

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:14

bekend drama
ik heb het helemaal ingespoten met ontklitter even laten drogen en dan maar pluizen
en idd ne een uurtje of meer ben je er doorheen Haha!