Hoe schoon krijgen van paard!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sam8

Hoe schoon krijgen van paard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:13

Mijn paard heeft zomer-eczeem en dit behandelen we altijd met afgelopen olie. Dit smeren we op de manenkam en op de staartwortel. Dit is tot nu toe het enige dat helpt. Alleen is het behoorlijk vervelend natuurlijk, met al die vieze zwarte olie. Alles kom eronder te zitten. Vooral zomers met wedstrijden is dit natuurlijk verschrikkelijk, want hoe houd je een witshabrak schoon. Ook al heb ik hem 2 keer gewassen met biotex of gewoon paardenshampoo, schoon blijven we niet..

Iemand een idee hoe ik die troep uit z'n manen kan krijgen voor de wedstrijd??

Groetjes SAm

Marije_jiplover

Re: Hoe schoon krijgen van paard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:15

MD-->VSW

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:00

Met afwasmiddel.Daar maken ze vogels die onder de olie zitten toch ook mee schoon? Maar; of dit nu zo gezond voor z'n huid is...( ontvet erg sterk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:16

heb je er al eens aan gedacht om hem te enten? heb ik bij mijn pony gedaan, en hij knapt er wel van op! hij heeft het in de ergere vorm. afgelopen olie werkt idd goed, let er wel op dat het niet open is, dan kan hij bloedvergiftiging oplopen, om het schoon te maken, mijn moeder heeft een middeltje, zal haar morgen even vragen, geloof dat het iets van ossengalzeep oid heette, maar of dit te gebruiken is op een dier, weet ik niet

sam8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 06:41

hey dank jullie wel. Ja zelfs dat heb ik al eens bij de hand gehad (afwasmiddel). We hebben hem het tweede jaar dat hij het kreeg laten enten. Toen werkte het goed. Het jaar ernaar weer gedaan, toen werkte het helemaal niet meer. Ja daar denken we idd om, maar we zijn er op tijd bij en elke 2 dagen wordt hij in de olie gezet en dan schuurt hij helemaal niet!!

X SAM

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:46

meen je dat nou dat je afgelopen olie gebruikt???

is kankerverwekkend he.
is bewezen in testen bij muizen dat het kankerverwekkend is,ik raad je toch echt aan om andere dingen te gan proberen Knipoog
ben je meteen van die zwarte drek af,met wasbenzine kun je het trouwens wegkrijgen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:52

Ik zou toch echt andere middelen gaan gebruiken, het is idd niet gezond voor een paard, bovendien als hij met een vriendje kriebelt krijgt dat paard het zelfs binnen (!).

Ik zou het ook gebruiken voor mijn paard zijn opgegeten staart, maar met 13 paarden +/- in de wei, doe ik het maar niet Lachen !
Er zijn speciale producten en behandelingen voor, heb je die al geprobeerd?

sam8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 06:58

Tuurlijk.. En we proberen er elk jaar weer 1. Maar tot nu toe werkt dus alleen dit!!!Hij staat ook met een hele kudde in het land..maar ze kriebelen hem niet op de plaatsen van de olie!
Een eczeemdeken vinden de eigenaren geen optie. Aangezien de dekens bij de ruinen nogal snel kapot zijn.. Wordt het volgens hun een duur grapje.. Ik zou dit wel heel graag willen proberen eigenlijk..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:55

zowiezo dom want afgewerkte olie en zon is een hele slechte combinatie...
zijn zat andere smeersels, maar willen ze er geen geld aan uitgeven ofzo?

wat hebben ze verder al geprobeerd dan?

sam8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 11:26

We hebben het hele divoza-assortiment al afgewerkt wat betreft het eczeem. Ik heb er ook een hekel aan hoor, die olie, maar ja.. als dat arme beest de hele zomer jeuk heeft, dan word je daar ook niet gelukkig van. Ze hebben een kennis in Duitsland en die heeft spul wat hier niet meer geleverd wordt. Hopelijk kunnen we dat volgend jaar proberen!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:31

heb je al simpel azijn geprobeerd?
moet ie geen plekjes hebben hoor, gewoon manekam en alles insmeren met azijn verdund met een beetje water.
werkt soms ook heel goed Haha!

sam8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 11:33

Kunnen we altijd proberen idd!! dank je wel!!

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:14

Afgwerkte olie kan inderdaad prima helpen tegen verschillende dingen,mits het maar afgewerkte dieselolie is van een trekker.
Inderdaad wel lastig eraf te krijgen als je wedstrijden doet.
Er zijn nog steeds heel veel paardemensen die dit middel gebruiken ook tegen schurft helpt het goed.
Je kunt het proberen met groene zeep.