Wie laat je de stokmaat meten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JJJose

Wie laat je de stokmaat meten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 18:38

Ik heb even gezocht waar ik dit het beste kon plaatsen en ik denk dat het hier is Knipoog

Mijn paard is 4 en in zijn paspoort of op zijn stamboompapier staat geen stokmaat vermeld. Nu wil ik dat er best wel op hebben en ben ook best benieuwd hoe groot hij nu is.
Ik moet het paspoort nog opsturen naar het KWPN en zou dat dan gelijk kunnen regelen, maar door wie moet je de stokmaat eigenlijk meten?

Wesco

Re: Wie laat je de stokmaat meten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:42

ik denk dat iemand van het kwpn dat moet doen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:44

Als je je paard officieel voor het kwpn wilt meten, moet je met hem naar de keuring. Daar wordt hij dan gemeten.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:36

Paarden hoeven niet officieel gemeten te worden, pony's moeten wel t/m hun achtste jaar ieder jaar gemeten worden ivm categorie-indeling bij ponywedstrijden.
Als je naar de stamboekkeuring gaat, wordt je paard inderdaad daar gemeten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:27

Ik heb mijn pony recent laten hermeten voor de Hippiade deelname.
Ik heb toen de KNHS gebeld voor namen van officiele meters bij mij in de buurt.
Ik kreeg een aantal namen en die heb ik gebeld. Deze meneer kwam bij mij thuis meten tegen betaling. (ca 15 euro)

Tussen 1 januari en 1 april worden alle wedstrijdpony's tot 8 jaar gemeten, vaak op verenigingen maken ze daarvoor een gezamenlijke afspraak. Informeer eens bij jouw vereniging of bij een vereniging in de buurt.
Als je een van de meters belt, kan je ook vragen wanneer hij bij jou in de buurt meet en kan je daar met je paard heen. Dan zullen de kosten aanzienlijk lager zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:33

Ts heeft geen pony, maar een paard dus die hoeft ook niet gemeten te worden voor het KNHS. Tenzij het dier klein is gebleven en ze er bij de E-pony's mee wilt starten, maar dat lees ik zo niet uit haar verhaal.

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:46

Hij is het laatst gemeten op 1.61 maar dat is al een jaar geleden. Als ik het goed begrijp komt het dus alleen op z'n papieren te staan als je het "officieel" laat meten. Om met hem naar de keuring te gaan zie ik verder niet zo het nut van in (hij is een ruin), dus dat doe ik denk ik maar niet.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:04

Ik denk gwoon naar een keuring

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:06

Gewoon even iemand vragen die een meetstok heeft, en dan zelf doen Knipoog voor als je een startkaart aanvraagt, daar moet het wel op staan

Jolijnn_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:10

Ja idd volgens mij kan je dat gwn zelf doen! Bij mij staat het er wel op maar dat klopt niet denk ik. De dierenarts had dat geloof ik geschat.. Je kunt ook met een ruin naar de keuring! Lachen