Ik zit met een probleem wat me erg dwars zit...
Al dik 3,5 jaar geleden kreeg ik super leuk verzorgpaard bij een gezin waar ik mij meteen helemaal thuis voelde. Het waren echt een beetje mijn nieuwe ouders en broer en zus. Ook voelde ik voor hun een aangenomen dochter en was ik er dagelijks te vinden. Ik at vaak mee en ging vaak met hun rijden.
Tenslotte zelf een paard gekocht en ben bij hun gaan staan met mijn paard.
Nu de laatste jaar is het van een leuk gezellig stalletje met 2 pensiongasten veranderd naar een behoorlijke stal met enorm veel mensen en nieuwe paarden. Opzich hartstikke gezellig maar de sfeer is echt enorm achteruit gegaan... Ik ga er niet meer met plezier heen, er word veel geroddeld en er is altijd wel wat kwijt of de prijzen kloppen niet meer. Vlasbalen die ineens weg zijn (en dan niet 1, maar 10!) Het is allemaal een raadsel.
Ik heb er al vaak genoeg over gehad met de eigenaar maar ik krijg geen goed antwoord en zie het ook niet meer zitten om verder in te verdiepen.
Ze hebben altijd gezegt dat ik gratis mocht staan met mijn paard, natuurlijk is dat te mooi voor woorden, dus nu betaal ik nu € 50,00 per maand excl. het voer, vlas etc. etc. Mijn paard staat 's nachts op stal en overdag in het land, en in de zomer 24/7 buiten. Ik moet wel elke dag haar stallen doen, dus ik mest nu elke dag 4 stallen uit en voorzie die ook van water en hooi. Daar ben ik ongeveer zo'n 1,5 uur mee bezig. Opzich niet erg, maar ik heb ook nog school en heb nodig een baan nodig, om mijn paard nog beter te onderhouden... Ze komt niks te kort hoor, maar hou wel graag meer over!
Nu word het mij de laatste tijd teveel met de stalling en het gezeur etc. dat ik serieus aan het kijken ben naar nieuwe stalling... maar helaas vind ik de prijzen schrikbarend hoog. Nu probeer ik te kijken naar een weilandje om te huren, omdat dat meestal iets goedkoper is. Om zelf elke dag water te vullen vind ik geen probleem...
Maar.... wat moet ik doen?
Als ik ergens anders heen ga moet ik verder reizen en zit ik verder van het bos en het akn zelfs zijn dat ik afhankelijk word van het openbaar vervoer... erg vervelend dus... of eigen weiland zoeken in de buurt of gewoon blijven staan en me er helemaal niks van aantrekken, en dan weinig over houden per maand... of zelfs stoppen met haar stallen doen en dan de volle pond betalen (125 excl. alles)??
HELP!
Bedankt voor het lezen... en hopelijk heb je een oplossing...
Groetjes Miranda