Wat doen met stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Wat doen met stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:25

Ik zit met een probleem wat me erg dwars zit...

Al dik 3,5 jaar geleden kreeg ik super leuk verzorgpaard bij een gezin waar ik mij meteen helemaal thuis voelde. Het waren echt een beetje mijn nieuwe ouders en broer en zus. Ook voelde ik voor hun een aangenomen dochter en was ik er dagelijks te vinden. Ik at vaak mee en ging vaak met hun rijden.
Tenslotte zelf een paard gekocht en ben bij hun gaan staan met mijn paard.
Nu de laatste jaar is het van een leuk gezellig stalletje met 2 pensiongasten veranderd naar een behoorlijke stal met enorm veel mensen en nieuwe paarden. Opzich hartstikke gezellig maar de sfeer is echt enorm achteruit gegaan... Ik ga er niet meer met plezier heen, er word veel geroddeld en er is altijd wel wat kwijt of de prijzen kloppen niet meer. Vlasbalen die ineens weg zijn (en dan niet 1, maar 10!) Het is allemaal een raadsel.
Ik heb er al vaak genoeg over gehad met de eigenaar maar ik krijg geen goed antwoord en zie het ook niet meer zitten om verder in te verdiepen.
Ze hebben altijd gezegt dat ik gratis mocht staan met mijn paard, natuurlijk is dat te mooi voor woorden, dus nu betaal ik nu € 50,00 per maand excl. het voer, vlas etc. etc. Mijn paard staat 's nachts op stal en overdag in het land, en in de zomer 24/7 buiten. Ik moet wel elke dag haar stallen doen, dus ik mest nu elke dag 4 stallen uit en voorzie die ook van water en hooi. Daar ben ik ongeveer zo'n 1,5 uur mee bezig. Opzich niet erg, maar ik heb ook nog school en heb nodig een baan nodig, om mijn paard nog beter te onderhouden... Ze komt niks te kort hoor, maar hou wel graag meer over!
Nu word het mij de laatste tijd teveel met de stalling en het gezeur etc. dat ik serieus aan het kijken ben naar nieuwe stalling... maar helaas vind ik de prijzen schrikbarend hoog. Nu probeer ik te kijken naar een weilandje om te huren, omdat dat meestal iets goedkoper is. Om zelf elke dag water te vullen vind ik geen probleem...

Maar.... wat moet ik doen?
Als ik ergens anders heen ga moet ik verder reizen en zit ik verder van het bos en het akn zelfs zijn dat ik afhankelijk word van het openbaar vervoer... erg vervelend dus... of eigen weiland zoeken in de buurt of gewoon blijven staan en me er helemaal niks van aantrekken, en dan weinig over houden per maand... of zelfs stoppen met haar stallen doen en dan de volle pond betalen (125 excl. alles)??

HELP!

Bedankt voor het lezen... en hopelijk heb je een oplossing...

Groetjes Miranda

it_is_me

Re: Wat doen met stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:32

Lijkt mij best wel pittig om iedere dag 4 stallen uit te mesten. En dat kost je ook nog 1,5 uur! Ik zou dan maar 125 euro excl. betalen, zodat je ook nog tijd overhoud voor een baantje. Misschien ben je dan zelfs wel beter uit! Valt er niet over de prijs te praten en dat je in het weekend nog wel wat stallen gaat uitmesten?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:33

ik zou stoppen met haar stallen en 125 per maand gaan betalen.
Dat is erg goedkoop en je bent van haar stallen af en hebt tijd voor een baan.
Van het geroddel moet je je niks aantrekken, je komt voor je paard.
Het is niet leuk maar op iedere stal komt zoiets voor.

Groetjes kim

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:09

Ik zou ook stoppen met haar stallen te doen!! Ik vind 125 pm echt een koopje hoor, en zo te lezen komt je paard lekker veel op de wei. Waar vind je dat nu nog??? Nee ik zou blijven en lekker van je paardje genieten!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:21

voor 75 euro verschil hoef je niet meer elke dag 4 stallen te doen...
Je krijgt dus per dag 2,50 euro korting op je stalling in ruil voor 1,5 uur werk...
Ik denk dat je die 75 euro snel verdiend hebt als je een baantje neemt voor een vrije middag per week of de zaterdag ofzo...

Qua sfeer moet je echt voor jezelf uitmaken.
Maar ga er niet vanuit dat je bij een eigen weitje alleen maar water hoeft bij te vullen elke dag...
Mestruimen, hooi bijvoeren, omheining controleren en evt. repareren, omweiden etc. De verzorging kost je toch snel 1 uur per dag, en dan grote klussen als het nodig is...
Dan kun je beter je paard bij anderen in de wei zetten zodat je paard gezelschap heeft en jij de verzorging met anderen kunt delen.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:55

Ik ga met joyce mee.
Met een baantje heb je die 75 euro zo verdient, en als je daar niet bent om de stallen te mesten hoor je ook minder geroddel.
Dat er spullen verdwijnen is daarintegen zeer hinderlijk! Boos! mensen gunnen mekaar het licht in de ogen niet meer tegenwoordig en dat vind ik echt schandalig!
Zorg er voor dat je spulletjes achter slot en grendel komen te liggen en vraag desnoods de eigenaar een camera in de zadelkamer te hangen wanneer er een gezamelijke opbergruimte is. Vork
En verder lekker genieten van je paard en de mooie omgeving, wie doet je nog wat Clown

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:01

Het gaat om meer als 75,= toch? Het is 125,= excl. Misschien krijg je daar ook scheve gezichten van als je stopt met die stallen? Maar het weitje lijkt mij ook niet de oplossing. En geroddel is er op elke stal hoor. Ik zou het even goed overleggen met de eigenaren dat je dit niet vol kan houden en wat zij er zelf van zeggen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:25

Ze betaalt nu 50 euro excl. en gaat dan 125 euro excl. betalen... Verschil van 75 euro...

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 20:52

Bedankt voor de reactie's.

Ik heb inderdaad gepraat en doe nu 1x in de week mijn eigen stal, en 1x in de week 6 stallen. Misschien ook een beetje raar, maar de eigenaar kon zelf niet elke dag haar stal doen dus hebben we een groepje gevormd zodat iedereen 1 dag heeft per week om elkaar stallen te doen, en toen hielden we 1 dag over en die doet dan ieder voor zich. We beginnen volgende week dus kijken hoe dat gaat. Ik betaal nu dan wel gewoon de 125,- excl.

Als het niet lukt zo ga ik weer verder zoeken naar oplossingen inderdaad, en ik ga proberen een baantje erbij te nemen...