Ik overweeg om misschien te verhuizen samen met de paardjes, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat zal doen, dus jullie mening gevraagd!
Situatie nu:
Ze lopen nu met zn 2e overdag op de wei (2500m2) en 's avonds op stal. De grond is er erg matig, dus de hoeveelheid gras is slecht. Het is er snel nat, en kan daardoor gedurende de wintermaanden eigenlijk nauwelijks rijden. In de zomer staan ze 24/7 buiten. Verder is er direct aan de wei een 'bosje' waar je een rondje van ongeveer 20 min kan stappen. De wei is ongeveer 15 min fietsen, ligt een beetje afgelegen en dus weinig toezicht.
Situatie die mogelijk is:
Een huisje bij de stallen! Er zijn 2 (erg!..zoek-de-fjord
) ruime stallen, en een 'buitenbak' van ongeveer 45x20m. Hier zou als het goed is wel het hele jaar door gereden kunnen worden. Ook mogen ze daar de hele dag ( en nacht als het moet) lopen. Tot dusverre ideaal...maar er is geen weiland! Er zou op ongeveer een km afstand een redelijk groot bos liggen waar mooie ritten te maken zijn. De eigenaar van het terein woont er ook, dus er is permanent toezicht. Ik zit nu dus heel erg te twijfelen hoeveel waarde de wei bv heeft, aangezien ze dus wel gewoon buiten kunnen lopen, en hooi kunnen eten enz.. Wat denken jullie??
) maar dus zeker niet alleen voor de winterperiode, omdat ik dus zelf dan ook zou verhuizen.
al zou ik ze wel af en toe een weekje op een weiland zetten, dat ze echt even uit kunnen razen