Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tienus63 schreef:Het schijnt dat paarden zich gemakkelijker in een vrachtwagen laten vervoeren dan in een trailer.
In een vrachtwagen staan ze stabieler; zijwaarts. Dus minder last van remmen en optrekken en van bochten.
Is het geen optie om je paarden met z'n vieren tegelijk in een vrachtwagen te vervoeren.
De kosten hiervan lijken mij niet op te wegen tegen de risico's die je loopt met je arabier.
Een ander voordeel is dat je paarden tegelijkertijd op de nieuwe plek aankomen, het scheelt heen en weer reizen met de trailer.
Je zou minimaal al twee trailerritten moeten maken, afhankelijk van wat voor trailer je hebt.
Je trailer kun je dan vol stouwen met spullen.
Ongeacht de ervaring van Cayenne zou ik het paard niet sederen tijdens een trailerrit. Ze hebben hun spieren echt nodig om in de benen te blijven tijdens een trailerrit. Ook al rijdt je super voorzichtig.
tienus63 schreef:Ik neem aan dat je voor een vrachtwagen voor vier paarden wel een C rijbewijs nodig hebt.
Zit er geen (handels)stal o.i.d. bij jullie in de buurt waar je eventueel een vrachtwagen inclusief chauffeur kunt huren, indien je zelf niet mag rijden met een vrachtwagen?