Ik en mijn ouders hebben sinds 2 weken een nieuw paard. Alles gaat heel goed en hij is al aardig gewend aan ons en aan zijn nieuwe stal. We vinden alleen dat hij een erg doffe en dikke vacht heeft. Bij de stal waar hij vandaan komt stond hij in een binnenstal en altijd in het pikkedonker. Hij kreeg gewoon biks en hooi maar werd niet vaak meer gereden ivm tijdgebrek. Bij ons wordt hij weer regelmatig gereden, hij heeft een slechte conditie maar daar wordt aangewerkt, en hij komt regelmatig buiten, krijgt biks en hooi. Hij is ook een paar dagen geleden naar de tandarts geweest en zijn gebit was er slecht. De tandarts is een uur onder verdoving met hem bezig geweest en zijn gebit staat nu weer helemaal goed. Zijn gebit is nu wel helemaal veranderd maar hij reageert goed met eten en rijden, etc. Wat kunnen we er nog meer aan doen om hem een glanzende dunne vacht te laten krijgen? Over een maand gooien we er wel een deken op denk ik, maar nu hoeft het nog niet omdat hij binnen staat. Kan het zijn dat hij een doffe vacht heeft door vitaminegebrek, of slechte conditie? Wie weet hoe we zijn vacht glanzender kunnen maken?
Alvast bedankt
Dat werkt echt super! Verder gewoon goed poetsen iedere dag, ik doe het 2x per dag en ze glimt als een spiegel
Voor de finishing touch kun je dan altijd nog zo'n schapenwollen poetshandschoen eroverheen halen (ik pluk altijd wat wol van de omheining bij de schapenweide van de buurman
) of je spuit er iets van Equistar op. Je kunt je paard ook gewoon scheren deze winter en hem op stal en in de weide lekker een deken opdoen, hierdoor is het poetsen wel wat minder werk!