kuilvoer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

kuilvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 07:09

Dit jaar voer ik voor het eerst hösilage (droger dan kuilvoer, natter dan hooi) omdat dat in plastic zit en ik onvoldoende opslag heb voor hooi voor drie paarden (een haflinger en twee minishetten) Ik heb nu hösilage van de eerste oogst en de leverancier zei me om zuinig te voeren vanwege het eiwitgehalte. Hooi gaf ik altijd onbeperkt (ik had toen alleen de mini's) Nu heb ik het gevoel te weinig te voeren (ong 5 kilo per keer. 2 keer per dag) maar ik durf niet meer te geven vanwege de eiwitten. Maar ik ben ook bang dat ze nu niet genoeg maagvulling krijgen voor de winter.
Hoe zouden jullie dat doen?

Waratje

Re: kuilvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:23

Je kunt eventueel stro bijvoeren (als je daar wel plek voor hebt) als buikvulling of wat oud hooi. Probeer volgend jaar van de tweede snee te kopen, dat is minder rijk. Nog beter is als je volgend jaar ingepakt hooi koopt, dus echt helemaal droog voor het ingepakt wordt, dat kun je wat ruimer voeren (afhankelijk van hoe rijk het gras was).

jesito

Re: kuilvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:35

Kun je niet toch een paar pakjes stengelig hooi opslaan, dan voer je het gemengd of smorgens silage en smiddags hooi.

Groetjes kim