Welke stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 01:18

Ik ben onlangs verhuist met mijn pony.
Hij moet hier langer op stal staan dan vroeger en is daar niet heel gelukkig mee.
Helaas kan ik op dit moment niks beters vinden en probeer ik extra veel met hem te wandelen/grazen, wilgetakken en ruwvoer te geven.
Nu staat hij in een binnenstal met diverse pony's om zich heen, deze kan hij wel zien, maar geen contact maken want er zijn geen tralies. Ook heeft hij een raampje met niet zo boeiend uitzicht. Hij kan aan de binnenkant met zijn hoofd over de box hangen, maar dit is eigenlijk iets te hoog.
Nu mag ik hem verhuizen naar een buitenstal zodat hij de hele dag naar buiten kan kijken. Alleen hier heeft hij geen andere paarden om zich heen, hij kan ze wel zien, maar naast hem is dan geen stal maar een opslagruimte.

Mijn dilemma zit hem dus in dat laatste punt, hoe belangrijk vind mijn pony het om direct paarden om zich heen te hebben (hoewel hij er geen echt contact mee kan maken)?
Misschien adviezen/tips van de bokkers?

itsinmygenes

Re: Welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 07:35

In de binnenstal kan die toch ook geen contact maken met andere paarden? Hij kan buiten en binnen alleen de paarden zien. Ik denk dat buiten leuker voor hem is Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:16

Heb je dit van te voren niet nagevraagd en als je was gaan kijken op die stal voor je je pony ernaar toe bracht was je dit toch opgevallen.
Ieder paard vind het heeeel belangrijk om soortgenoten in de buurt te hebben en ook weidegang is heel belangrijk.
Ik zou overwegen om te praten over meer uitloop of een andere stal die dit wel te bieden heeft.
Succes.

Groetjes kim

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:44

Lichamelijk contact met andere paarden is voor mij vereisde nummer één.
Je schrijft al dat je pony daar niet heel gelukkig is, dus waarom laat je hem daar nog staan? Zoek iets anders waar hij lekker nara buiten kan samen met andere paarden

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:32

Ik ben ook bezig met andere stallen, maar zoek voor voorlopig de beste oplossing, en dat is nu de keuze tussen deze twee stallen.
Ik moest plotseling verhuizen en had niet heel veel tijd om een nieuwe stal te zoeken, en bij deze krijgt hij nog de meeste buitenspeeluurtjes. (voor de duidelijkheid, deze stal is niet permanent, ik ben het absoluut met jullie eens dat dit geen acceptabele situatie is)
Het gaat me er nu vooral om welke box ik moet kiezen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:24

Is het niet mogelijk om de buitenstal te proberen en te kijken hoe hij eronder blijft? Lijkt het toch niet wat dan verhuis je hem toch weer terug?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:57

ik zou voor de buitenstal gaan mits er geen stof in de stal komt van de opslag. (indien dit hooi en stro opslag zou zijn)