stalling + binnenbak: hele dag buiten kunnen mogelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

stalling + binnenbak: hele dag buiten kunnen mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 17:20

Ik vroeg me iets af... Zijn er ook pensionstallen/maneges/enz. die met een binnenbaan, ook de mogelijkheid heeft om je paard de hele dag buiten te kunnen laten lopen (pad/weiland/met of zonder vriendjes)?

Dit vanwege mijn eigen merrie. Ze heeft veel artrose, HKO, spat, OCD en afwijkende botten.
Ze loopt gewoon goed, is niet kreupel, enz. dit is niet het probleem.

Ik wil gewoon graag dat ze veel buiten komt, en niet alleen 1 of 2 uurtjes in de paddock 's winters. Nu stap ik gewoon maar ook veel aan de hand, maar als ik niet genoeg tijd ervoor heb voel ik me direct schuldig.
Want ze is wel snel stijf in de winter.

Daarnaast vind ik voor mezelf een binnenbaan (of deels overdekt) erg belangrijk voor mij, maar ook voor haar.
Door de kou gaat ze stijfer lopen, en ik wil gewoon altijd kunnen rijden.

Willekes

Re: stalling + binnenbak: hele dag buiten kunnen mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:43

Ja hoor, die stallen zijn er zelfs in het Westland/Noord-Holland/Randstad. Je moet alleen goed zoeken en niet alles voldoet altijd 100% aan je verwachtingspatroon. Belangrijkste voor je paard lijkt mij dat hij/zij met haar medische achtergrond zo veel mogelijk buiten komt overdag. Dat wil je ook graag. Die prioriteit lijkt mij nog belangrijker dan een binnenbak waar je altijd in terecht kan. Je kan ook in de buurt van een binnenbak gaan staan bijvoorbeeld. Of een uitrijdeken ophouden met koud weer.
Zet eens een advertentie hier op bokt. Er zit ergens bij jou in de buurt een stal (luxe) waar de paarden overdag in de winter buiten staan. Ook zoeken naar alternatieven die misschien niet in je boekje/gedachtegang nu opkomen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:10

Jahoor, ik woon op zo'n stal.
Hier gaan ze in de paddock en zolang het toe laat gaan ze in de wei.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:41

Bedankt beide!

Het is moeilijk, ik wil best gaan voor alleen een buitenbak.. Maar dan alsnog kan ik niet echt vinden wat bij me past.
Ik heb al een beetje rondgekeken, dan kom ik echt alleen uit op een buitenbaan als me paard een langere tijd buiten kan staan.
Maar wat heb je nog meer? Niet veel vaak. Zelf voeren, zelf stro kopen, enz.

Ik heb alleen een fiets en een OV, dus ik zie me niet zo snel gaan elke keer met voer op me fiets haha.
En daarnaast studeer ik ook, dus heb geen tijd voor zelf voeren of iets dergelijks.

Het is zo moeilijk.... Boos!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:41

Je moet het belang van je paard voorop stellen en dus idd zorgen dat ie zoveel mogelijk buiten kan.
Als zo'n paard stil komt te staan en stijf wordt ben je verder van huis.
Ik heb zelf een paardje met artrose aan alle vier der benen en slijtage in hals en rug.
Ik ben ook verplaatst naar een stal waar ze veel meer buiten staan.
En ik merk veel vooruitgang.

Groetjes kim

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 12:43

ja ik ben al aan het zoeken... Maar het schiet niet erg op..