Deze drinkbakbeugel, zou die helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Deze drinkbakbeugel, zou die helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:08

Ik ben gezegend met een paard die de drinkbak gebruikt om eens lekker d'r reet tegen aan te schuren. Vork Met als gevolg dat deze er dus elke keer naast of helemaal af ligt, nu kwam ik deze drinkbak bij de Agradi tegen:

http://www.agradi.nl/product?sc=Water-+ ... rinkbakken

En ik was benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft. Hij moet bevestigd worden in een betonnen muur, welke dus wel zo'n 600 kg aan moet kunnen. Hiervoor hing d'r een drinkbak met een stang d'r voor die aan de drinkbak zelf vast zat, maar deze hield het dus niet. Verdrietig

D'r staat nu een gewone drinkton in d'r stal, maar daar zou ik toch graag vanaf willen. Dus zou dit wat zijn:

Afbeelding

ikke20

Re: Deze drinkbakbeugel, zou die helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:17

je kan ook een mega dikke balk pakken en die ervoor doen. heb ik ook en hij houd de kont van mijn grote dikke fries ook. werkt perfect.ik heb de drinkbak ook in een hoek hangen en dan de balk ervoor kan hij er lekker niet bijkomen en blijft mn drinkbak heel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:19

Op een andere stal zat er eerst een ijzeren balk voor in het hout gezet. (in de hoek) Geen problemen gehad daarmee, maar deze stal is van beton en is daarmee behoorlijk broos. Gedacht wordt dat de pinnen die in het beton gaan het alsnog niet houden, vandaar dat ik aan zoiets dacht, met 6 bevestingspunten.

x_britjj_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:20

ik denk voor het drinken niet mara als je paard jeuk hefet een bijvoorbeeld zijn staart is het zeker handig!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 08:41

Rolleyes

Niemand verder die ervaring hier mee heeft? Anders ga ik maar eens naar agradi bellen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 12:08

Ik heb een belgisch trekpaard die het ook heerlijk vind om overal tegen aan te schuren. Er is hier ook regelmatig een voerbak en vlotter bak gesneuveld. Het nadeel is als ze de vlotterbak eraf schuurt dat de waterleiding blijft lopen en we dan een zwembad binnen krijgen. Hier hebben ze dan een beugel om de waterbak gemoneerd en een grote zware balk er voor. En tot nu toe houdt ze het goed droog.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:51

Mijn paard heeft de beugel die TS in de beginpost noemt, weegt 800 kg en de beugel houdt het prima.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 17:02

Is deze in hout of beton geboord?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:03

Sammie schreef:
Is deze in hout of beton geboord?

Hout, zelfs. Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:47

Vermoed dat dat hout toch iets steviger is dan beton. Hoe breed is ie ong. ? Denk dat ik morgen met Agradi bel,want ik vind €25 best veel als ie er als nog af wordt geschuurd Clown

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:51

ik had deze om mijn bak omdat mijn paard er op ging zitten (wasd best grappig maar toch best een dure grap) toen heb ik er deze rond gezet en bleef hij wel zitten
dus me paard kon lekker zitten EN me bak bleef heel Tong uitsteken
vervolgens ging ze naar de bak slaan maar ook dat overleeft de stang Lachen
goed ding!

edit : de mijne was ook in hout vast gemaakt

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:01

ik heb hem ook gehad,
echt een TIP!

Ik heb hem toen ook in het hout bevestigd en me paard deed er elke keer tegenaan schuren en hij is altijd blijven zitten Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 18:06

PRobleem is alleen dat ik geen houten stal heb, maar eentje die opgezet is van (cellen) beton. Dat is dus iets brozer dan gewoon beton.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:11

Kun je niet een houten balk in het beton boren (gewoon hele breedte van de stal) en daar de drinkbak op?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:13

heb je geen voorwand van hout? Daar hebben wij de drinkbakken + voerbakken aan vast zitten.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:15

Misschien is het dan mogelijk om aan de andere kant van de betonnen wand een ijzeren plaatje te maken en dat je de schoeven dan helemaal door de muur boort en dan door dat plaatje heen vast maakt?? Die krijgt ze dan absoluut niet kapot..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 18:15

Ik heb 2 deuren in de stal en de plek waar dat zou komen zou dan voor een deur langslopen. Het is op zich wel een idee om het aan de andere kant te doen. De drinkwater voorziening zit nl. in de hoek. De druk komt echter op bouten (die in het beton) zitten. Gevreest wordt dat die het dus niet houden en dat het zaakje d'r alsnog uitkomt.

Nu dacht ik dat met deze drinkbak met verschillende bevestingspunten (dus de druk wordt beter verdeeld) en dwarsstaven er tussen dat deze het misschien wel houdt.

De voorwand is wel van hout, daar zit de voerbak aan, maar niet de drinkwater voorziening. Die zit in de andere hoek. Misschien dat de leiding wel doorgetrokken kan worden.
Dat zal ik morgen anders eens voorstellen.

nikkessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:25

Ik heb deze beugels ook om de waterbakken van mijn paarden. Een van mijn paarden schuurt hier met regelmaat aan. De beugels zitten kei vast in de muur en er zit nog geen beweging in. Toen ik de beugels nog niet had moesten we met regelmaat de drinkbak opnieuw aan de muur bevestigen. Voor ons werkt het prima.