Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Waarom in de vriezer?
, misschien om de bacteriën, die er toch nog inzitten na het schoonmaken met dettol, uit te roeien?_sjors_ schreef:Dat van die vriezer begrijp ik ook niet helemaal, misschien om de bacteriën, die er toch nog inzitten na het schoonmaken met dettol, uit te roeien?
sunshine schreef:Wasmachine mag niet van mijn moeder, ze is bang dat de wasmachine gesloopt word

).... klinkt gek maar worden ze echt super schoon van. En er blijven geen haren achter in de vaatwasser rommulus schreef:idd gewoon een emmertje
dettol/vanich/soda/betadine/of biotex (...) dan met de haren naar beneden laten drogen
als he de borstels met het handvat naar beneden (op zijn rug) laat drogen kan het vocht niet zakken en rotten houten borstels weg en plastic droogt erg langzaam omdat het water niet weg kan lopen/zakken
. Bij vriestemperatuur gaan bacteriën niet dood, maar gaan ze in een soort slaapstand. Pas bij hele hoge temperaturen gaan de meeste bacteriën dood. Dat is althans wat ik op school leerde... 

)
sunshine schreef:Hallo,
Ik heb sinds vandaag weer een verzorgpaard, maar nu wil ik graag mijn borstels gebruiken.
Nu vraag ik me af, hoe kan ik de borstels het beste schoonmaken?
Als ik ze eerst in een emmer met water leg met daarin dettol, ze goed laat drogen en dan nog een aantal uur in de vriezer, zou dat werken ?
(hoop trouwens dat het hier goed staat)
Groetjes