Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:Hout wordt een zooi
Dat gaat rotten en dan is het echt een gladde vieze rommel.
Werkt de drainage dan niet?
shera schreef:ligt ca een halve meter woudzand (eerst afgegraven en daarna zand gestort)
De drainage slaat snel dicht door dat woudzand. Maar ik begrijp dat snippers ook geen optie is, kan ik dat geld weer in de zak houden. Bestraten is geen optie aangezien we ook in de paddock longeren en het is maar een kleine (11 X 17)
Vajramani schreef:Ik lees even mee, hier hetzelfde probleem.
Onderlaag is keihard waardoor het water niet weg kan. diepe tand er doorheen werkt niet. Telkens lostrekken met een cultivator ook niet. wordt het eigenlijk alleen maar erger van.
ben dus ook op zoek naar een oplossing.
runningkawa schreef:Maar als de onderlaag hard is lijkt me toch dat je die los moet maken?
Wellicht is dat dieper dan dat de cultivator gaat?
shera schreef:ligt ca een halve meter woudzand (eerst afgegraven en daarna zand gestort)
De drainage slaat snel dicht door dat woudzand. Maar ik begrijp dat snippers ook geen optie is, kan ik dat geld weer in de zak houden. Bestraten is geen optie aangezien we ook in de paddock longeren en het is maar een kleine (11 X 17)
Mijn man heeft zelf de drainage ingegraven, maar volgens hem wel op de goede manier. De bak is eerst uitgegraven, de drainage ligt op het harde en daar is een halve meter woudzand opgekomen. We willen nog wel twee stukken tussen de bestaande drainage leggen. Misschien ligt er nu te weinig? Van de houtsnippers zien we toch maar af. De bak is nu lekker droog, van mij mag het de hele winter dit weer blijven