Dat wat rond de boom zit zeg maar. Hars, volgens mij ? Na ja, dat dus. Mijn pony eet dat nl. Het geeft niet, maar waarom doet hij dat eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid vraag ik dit. Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dat wat rond de boom zit zeg maar. Hars, volgens mij ?
? Ik denk dat ze het gewoon lekker vinden, heb het wel vaker gezien maar ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ze het doen. 
annebe schreef:Om zo aan ontbrekende vitaminen en mineralen te komen.
Wij laten de paarden 2x per week door de bossen struinen om zo hun te kort aanvullen
Erg leuk om te zien waneer ze bepaalde dingen pakken.
Momenteel zijn bij die van ons ,varens, beukenboom, eikenboom mos , bramen, bosgrond enz erg in trek.
Ook kan ik niet zonder een kwartier stil te staan lang rozebottelstruiken lopen. (ze pakken zeer zorgvuldig de botteltjes eruit)

annebe schreef:Er zijn veel planten giftig, maar als een paard iets mankeert en volgt zijn eigen behoefte daarin, word het gif gecomposeerd met de aandoening.

Janine_L schreef:Ik weet wel waarom ze wilgen eten, er zit iets in dat pijnstillend werkt (zit ook in asperine) en ik weet dat wilgenhout en hout van vruchtbomen niet giftig is en je dat rustig kunt aanbieden.
.annebe schreef:Momenteel zijn bij die van ons ,varens, beukenboom, eikenboom mos , bramen, bosgrond enz erg in trek.
Ook kan ik niet zonder een kwartier stil te staan lang rozebottelstruiken lopen. (ze pakken zeer zorgvuldig de botteltjes eruit)

Citaat:Er zijn veel planten, bloemen en bomen giftig, maar als een paard iets mankeert en volgt zijn eigen behoefte daarin, word het gif gecomposeerd met de aandoening.