Containerstalling, slecht??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nanett35

Containerstalling, slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:10

De titel zegt het eigenlijk al, is is containerstalling slecht of niet?
Ik heb bij mijn eigen pony, en de 2 andere pony's die erbij staan, een containerstalling.
Maar ik hoor van sommige mensen dat het slecht is.
Dit is hem:
Afbeelding

We hebben er 2 soort stallen van gemaakt.
Waarvan in één iedere nacht een pony staat (gaat er 's ochtends uit).
De grootte van die stal:
Afbeelding

De andere stal is ietsje kleiner, maar daar hoeft ook geen paard in te staan.
Daar kunnen ze altijd in en uit lopen.
In die andere stal kunnen ze overdag ook in en uit lopen.
Dit is de andere stal:
Afbeelding

Alvast bedankt Lachen

x_britjj_x

Re: Containerstalling, slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:13

een containerstalling likt mij niet slecht zolang het maar veilig ( geen uitsleeksels enz.)en groot genoeg is (en er moet natuurlijk water en een voerbak zijn)..
op het plaayje zie je dat er geen stro in de stallen licht ,, dat i dus wel slecht!!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:13

Wat heb je op de bodem liggen?? Ik weet dat containers heel warm en benauwd kunnen worden in de zomer of met de zon erop. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik ben best wel nieuwsgierig naar de mensen die er wel ervaring mee hebben.

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:15

x_britjj_x schreef:
een containerstalling likt mij niet slecht zolang het maar veilig ( geen uitsleeksels enz.)en groot genoeg is (en er moet natuurlijk water en een voerbak zijn)..
op het plaayje zie je dat er geen stro in de stallen licht ,, dat i dus wel slecht!!

Op de bodem leggen we geen stro, want dat gaan ze op eten, en mijn pony gaat heel erg hoesten van het stof dat erin zit.

superrizzoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:16

ik zie dat er rubber matten liggen dus stro is niet persee nodig.
gaan de stallen dicht 's nachts ? zo ja als er brand uit breekt kan een paard de stal niet optrappen bij een houte stal is dit wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:17

k vind het natuurlijk minder comfertabel , maar het kan wel Clown

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:17

Die ene stal waar het bonte paard in staat is s'nachts altijd open, daar kunnen ze in en uit lopen. Maar de andere stal is s'nachts dicht want dat paardje mag geen hooi meer, omdat ze ziek is geweest dus krijgt die appart lucerne.
Maar die deur is van hout.

x_britjj_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:18

superrizzo schreef:
gaan de stallen dicht 's nachts ? zo ja als er brand uit breekt kan een paard de stal niet optrappen bij een houte stal is dit wel

paarden breeken toch bijna nooit uit als er brand is ?.. ze blijven juist in hun stal omdat ze zig daar veilig voelen..

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:19

superrizzo schreef:

Volgens mij is de er 1 van de staldeuren van hout, of zie ik het nou vekeerd? Lachen Verder is er niets mis met containerstalling hoor! Als je maar zorgt voor dat alles veilig en stevig is.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:20

Ik heb zelf voor mijn 2jarige ook een containerstal maar die wordt alleen gebruikt als schuilstal. Dit bevalt prima.

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:20

En we hebben inderdaad een soort rubberen vloer. Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:20

x_britjj_x schreef:
superrizzo schreef:

paarden breeken toch bijna nooit uit als er brand is ?.. ze blijven juist in hun stal omdat ze zig daar veilig voelen..

Denk niet dat een paard zich veilig voelt in zijn/haar box wanneer zich daar vuur in bevind Knipoog

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:21

Ik heb ook een stalcontainer, maar dan het formaat wat jij hebt voor 1 paard. Waren oorspronkelijk 2 stallen, maar we hebben het tussenschot eruit gehaald. Ze heeft een uitloopje erbij (15 x 7 mtr.) en daar kan ze altijd in staan. Nu staat ze gelukkig nog op de wei, maar als het te nat wordt moet ze daar weer heen.

Verder ben ik er eigenlijk erg tevreden mee hoor Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:22

tja het is in de zomer vaak erg warm en de winter heb je snel bevriezing van water/mest en condensvorming vanaf het dak. op zich is het niet heel erg slecht hoor. maar zou voor de winter wel wat op de bodem leggen , misschien vlas??

en wat betreft brand, een paard wil juist zijn stal niet uit bij brand, dit is zijn veilige plekje. daarbij, een box zoals op maneges krijgen ze ook niet open

vind wel de afscheiding tussen de stallen gevaarlijk, ziet eruit alsof er makkelijk een hoef tussen kan komen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:23

superrizzo schreef:

Dat van brand snap ik niet helemaal. Er komt geen stro in, dus kans op brand is al kleiner. Daarnaast zijn de deuren van hout, en niet iedere normale stal kan open geschopt worden.

Over de stallen zelf, ik vind ze erg mooi. Heb idd de ervaring dat ze zomers overdag met de zon erop erg warm worden, maar wanneer je paarden dan buiten lopen is dat geen probleem.
Let er wel op dat de deur van de 'schuil'stal misschien wat te smal is. Weet niet wat de rangorde is in jullie kudde, maar je paard kan snel klem raken ertussen wanneer de baas hem er niet in wil of juist uit wil jagen..

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:24

Wij hebben ook een container als stal. Zal straks eens foto's maken je ziet bijna niet meer dat het een container is. Nadeel is dat het vochtig is in de stallen. In de wei hebben we er ook 1 staan als inloopstal.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:25

paarden breeken toch bijna nooit uit als er brand is ?.. ze blijven juist in hun stal omdat ze zig daar veilig voelen..[/quote]

Denk niet dat een paard zich veilig voelt in zijn/haar box wanneer zich daar vuur in bevind Knipoog[/quote]

Hoe gek het ook klinkt als er brand onstaat in de stal zal je paard zijn stal niet verlaten. Idd omdat hij zich daar veilig voelt. De brandweer zal dan proberen je paard er met een brandslang uit te spuiten.

scaramoush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:27

Deze stallen kunnen in ieder geval niet opgegeten worden, zoals ik heb met de houten stallen en maar insmeren....

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:32

Mijn paardje staat momenteel ook in een containerstalling. Deze is wel de hele container voor 1 paard, maar zij staat daar wel iedere nacht in en als het slecht weer is ook overdag. Dat hangt af van de toestand van de weide.

Slecht is het niet hoor, het enige lastige is dat onze container een houte vloer heeft en als mijn paardje rondloopt hoor je dat heel erg. Niet echt handig als ze niet ver van je bed staat.

Voor haar is het een tijdelijke oplossing. Onze nieuwe stallen zijn in aanbouw vandaar.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:35

Containerstalling is niet slecht. Echter bedenk wel dat het paard niet op de toch mag staan. En inderdaad is het in de zomer vrij warm.
Ik vind het tussenschot een minder ding. het lijkt mij gevaarlijk als paarden er tegen aan trappen en dergelijke dus die zou ik zeer zeker dicht maken of van houd maken en die ijzeren versie eruit.

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:40

misschien is vezel een oplossing voor op de grond, paarden gaat ook vaak liggen en liggen dan graag zacht en warm dus als stro geen optie is?
verder als de container goed geventileerd is maar niet tocht, droog is dus niet lekt, en geen scherpe uitsteeksels heeft kan een container prima toch?
het is maar wat je er zelf van maakt.
een rubberen vloer is opzich makkelijk maar kan toch ook glad worden door uitwerpselen en dat kan weer blessures geven dus ik raad je aan toch iets van bodem bedekker te gebruiken.
verder succes met je paardjes enne leuke tinker Lachen Bloos (heb er zelf nl ook een)

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 18:36

trustHim schreef:
tja het is in de zomer vaak erg warm en de winter heb je snel bevriezing van water/mest en condensvorming vanaf het dak. op zich is het niet heel erg slecht hoor. maar zou voor de winter wel wat op de bodem leggen , misschien vlas??

en wat betreft brand, een paard wil juist zijn stal niet uit bij brand, dit is zijn veilige plekje. daarbij, een box zoals op maneges krijgen ze ook niet open

vind wel de afscheiding tussen de stallen gevaarlijk, ziet eruit alsof er makkelijk een hoef tussen kan komen

Ja idd maar ik denk nie dat ze snel gaan trappen naar de afscheiding eerlijk gezegt.
Laatst bijgewerkt door nanett35 op 08-10-07 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 18:38

donjalover schreef:
misschien is vezel een oplossing voor op de grond, paarden gaat ook vaak liggen en liggen dan graag zacht en warm dus als stro geen optie is?
verder als de container goed geventileerd is maar niet tocht, droog is dus niet lekt, en geen scherpe uitsteeksels heeft kan een container prima toch?
het is maar wat je er zelf van maakt.
een rubberen vloer is opzich makkelijk maar kan toch ook glad worden door uitwerpselen en dat kan weer blessures geven dus ik raad je aan toch iets van bodem bedekker te gebruiken.
verder succes met je paardjes enne leuke tinker Lachen Bloos (heb er zelf nl ook een)

Die tinker is niet van mij hoor maar toch bedankt Haha!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:46

nanett35 schreef:
trustHim schreef:

Ja idd maar ik denk nie dat ze snel gaan trappen naar de afscheiding eerlijk gezegt.

Ik weet niet of de paarden elkaar goed kennen en hoe ze bijvoorbeeld met eten zijn. Krijgen ze tegelijk eten in de stal kunnen ze nog weleens gaan trappen en ja dat doen ze dan naar elkaar of er nou een hekje tussen zit of niet.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:06

ik vind het niet zo veilig, paarden kunnen zich makkelijk openhalen aan de scherpe randen, en denk aan de ventilatie.