Hey
Allereerst, sorry als dit topic niet juist staat, ik heb nog niet zoveel ervaring met het forum hier.
Het zit zo..
6 maand geleden heb ik mijn paard verhuisd naar een nieuwe stal. In het begin ging alles goet, maar langzaam is dit veranderd.
De mensen daar zijn niet vriendelijk, er is een enorm verschil tussen de verschillende mensen die hun paarden daar staan hebben.
( Sommige mensen worden enorm voorgetrokken ed)
Ik heb een Andalusier ruin, een heel dominant paard, dat veel beweging nodig heeft, maar telkens ik vraag of hij op de wei mag is het antwoord 'nee, nu moet er een ander paard opstaan' of 'nee, morgen misschien'.
Ik begon dit heel vervelend te vinden, alsook het feit dat hij in een redelijk kleine stal staan en die stal heel slecht verlicht is.
In de zomer is dit niet echt een probleem, maar omdat het bijna winter is, korten de dagen en zal hij vrijwel altijd in het donker staan. Ik vind dit niet langer kunnen.
Ik les ook bij iemand die enorm veel belang hecht aan de 'kwaliteit' van je paard.
Toen ik mijn paard 4 jaar geleden heb gekregen, was dat met de bedoeling om gewoon recreatief te gaan rijden & dat doe ik nu nog steeds. Maar soms heb ik het gevoel dat mijn instructeur mijn paard niet 'waardeert'.
Ik mag gebruik maken van een binnenpiste , 2 buitenpistes, longeercirkel en een wasplaats met koud water.
Omdat ik niet meer gelukkig was met het feit dat mijn paard nooit de weide opkon & altijd in het donker stond, heb ik een afspraak gemaakt met een pensionstal om hem volgende week zaterdag te verhuizen.
Ik ben er nu 3 keer geweest en de mensen daar zijn heel vriendelijk, de paarden staan in ruime, goedverlichte stallen en er wordt correct les gegeven. Ik mag hier gebruikmaken van binnen- en buitenpiste, longeercirkel, wasplaats met warm en koud water, een zadelkast en van een solarium.
Heb ik de juiste beslissing genomen of blijf ik toch beter bij het oude, vertrouwde?
(Sorry voor het lange verhaal)