Heb ik de juiste beslissing genomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberbieken

Heb ik de juiste beslissing genomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:40

Hey
Allereerst, sorry als dit topic niet juist staat, ik heb nog niet zoveel ervaring met het forum hier.

Het zit zo..
6 maand geleden heb ik mijn paard verhuisd naar een nieuwe stal. In het begin ging alles goet, maar langzaam is dit veranderd.
De mensen daar zijn niet vriendelijk, er is een enorm verschil tussen de verschillende mensen die hun paarden daar staan hebben.
( Sommige mensen worden enorm voorgetrokken ed)

Ik heb een Andalusier ruin, een heel dominant paard, dat veel beweging nodig heeft, maar telkens ik vraag of hij op de wei mag is het antwoord 'nee, nu moet er een ander paard opstaan' of 'nee, morgen misschien'.
Ik begon dit heel vervelend te vinden, alsook het feit dat hij in een redelijk kleine stal staan en die stal heel slecht verlicht is.
In de zomer is dit niet echt een probleem, maar omdat het bijna winter is, korten de dagen en zal hij vrijwel altijd in het donker staan. Ik vind dit niet langer kunnen.

Ik les ook bij iemand die enorm veel belang hecht aan de 'kwaliteit' van je paard.
Toen ik mijn paard 4 jaar geleden heb gekregen, was dat met de bedoeling om gewoon recreatief te gaan rijden & dat doe ik nu nog steeds. Maar soms heb ik het gevoel dat mijn instructeur mijn paard niet 'waardeert'.

Ik mag gebruik maken van een binnenpiste , 2 buitenpistes, longeercirkel en een wasplaats met koud water.

Omdat ik niet meer gelukkig was met het feit dat mijn paard nooit de weide opkon & altijd in het donker stond, heb ik een afspraak gemaakt met een pensionstal om hem volgende week zaterdag te verhuizen.
Ik ben er nu 3 keer geweest en de mensen daar zijn heel vriendelijk, de paarden staan in ruime, goedverlichte stallen en er wordt correct les gegeven. Ik mag hier gebruikmaken van binnen- en buitenpiste, longeercirkel, wasplaats met warm en koud water, een zadelkast en van een solarium.

Heb ik de juiste beslissing genomen of blijf ik toch beter bij het oude, vertrouwde?

(Sorry voor het lange verhaal)

Raja

Re: Heb ik de juiste beslissing genomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:43

ik zou gewoon lekker naar de andere stal gaan als ik jou was.
Als het verder qua kosten en zo niksuitmaakt voor jou, zou ik niet langer blijven bij iets waar je het dus duidelijk niet naar je zin hebt. En je paard straks waarschijnlijk ook niet meer.

veel succes met je keuze! het komt vast helemaal goed

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:43

ik zou het heel belangrijk vinden dat mijn paard elke dag naar buiten kon. dus je maakt de juiste beslissing. Tuurlijk blijft het afwachten of het echt wel klikt met die nieuwe mensen daar, en of je paard het daar naar zijn zin heeft, maar dat weet je pas over een paar maanden.
succes met de verhuizing.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:45

Het klinkt alsof je de keuze super hebt uitgedacht. De 2e stal klinkt veel beter... (Zeker ook omdat je paard op een ruime stal staat.

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:46

Ja ik vind het ook heel erg belangrijk dat hij buitenkomt, vandaar dat ik ook ga verhuizen.
Ik merk ook dat ik nu veel minder zin heb om naar mijn paard toe te gaan en om te rijden, wat ik heel jammer vind, want hij is echt 'n lieverd.
Nuja, ik ga zien hoe het gaat, hopelijk komt alles nu in orde:)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:47

Als ik het zo lees heb je de juiste beslissing gemaakt! en als je daar ook van iemand les kan krijgen is dat natuurlijk helemaal super. Want als jij het gevoel hebt dat je paard niet word gewaardeerd door je instructeur dan is dat niet echt een goede basis om daar les bij te gaan volgen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:48

ik zou precies hetzelfde gedaan hebben het belang van je paard staat voorop ik zelf ben ook al 3x van stal veranderd omdat het ten koste ging van mijn paard.

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:50

@ Raja, ik betaal bij de nieuwe stal evenveel als bij de oude Lachen

@ Germatje, ik heb de mogelijkheid om iedere dag les te volgen:)

Bij mijn oude stal is het ook heel vaak gesloten, en dan mag je niet eens bij je eigen paard gaan. Nog iets waar ik niet mee omkan, bij de nieuwe stal is het alle dagen open Lachen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:52

Nou meis ik denk dat je juist een hele goede beslissing voor jou en je paardje gemaakt hebt,het valt echt niet mee om een goede stal te vinden hoor dat je er gerust op kunt zijn dat je paard er naar zijn zin staat maar ze zijn er wel!

jovinkboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:08

gewoon een goeie beslissing niks op aan temerken had ik ook gedaan

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:16

hoe kan je nu twijfelen Gaaaap je betaald geen cent meer bij je nieuwe stal, het klikt met de mensen daar en je paard heeft het er veel beter Gaaaap moest ik de keuze hebben ik had 'm meteen al verzet Gaaaap ik reed vroeger (heel soms nog omdat ik d'r nog lessen op men kaart heb staan) op een manege waar het met de mensen ook niet klikte en waar ze niet goed lesgaven maar ik kon nergens anders heen omdat ik met de fiets moest en het anders overal te ver was, ben ik godsjie blij dat ik daar weg ben! En ik had dan niet eens een eigen paard he

Meerjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:36

Ik denk dat je een PRIMA beslissing hebt genomen.
Je moet je ergens wel thuis voelen en je paard gaat er qua stalling ook lekker op vooruit (ook niet onbelangrijk)

En het is toch BELACHELIJK als je niet eens naar je EIGEN paard toe mag!!!

Goed gedaan OK dan!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:39

Als jij weet dat je paardje gelukkiger is op de nieuwe stal (waarschijnlijk wél naar buiten, ruimere stal) dan heb je de juiste keuze gemaakt!

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:41

Ik denk ood dat je de juiste beslissing hebt genomen, het is toch belachelijk dat er mensen worden voorgetrokken?
En zeker als jouw paard niet naar buiten mag, een paard hoort in de wei, das voor hun ook ontspanning!
Goed gedaan hoor!!!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:45

je hebt de juiste beslissing genomen denk ik ..weg wezen daar. op naar de nieuwe stal en lekker genieten van je paard ook al rij je aleen maar recreatief..
Ik hetb ook eens zo iets meegemaakt maar dan met mijn honden op puppy cursus..ik had toen twee jack russels en ja die luisteren nu eenmaal niet zo als een herder of andere rassen die alleeen op het baasje letten bij het irritante af. het jkwam er op neer dat ik maar moest aan modderen want met een jack was toch niets te beginnen...

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 12:48

Ik vind dat de weidegang op de nieuwe stal wel goed geregeld is.
Ze hebben heel veel weiland
en die weiden zijn allemaal verdeeld in grote stukken,zodat elk paard zijn vast stuk heeft.

Het staat in ieder geval vast dat ik ga vertrekken, en we gaan er het beste proberen van te maken.
Alvast allemaal bedankt om te reageren Lachen

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:18

goed zo! OK dan! ik denk dat het voor jullie allebei beter is..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:12

Goede keus gemaakt hoor veel succes op je nieuwe stal!!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:18

Ja idd veel succes! Je gaat het er vast veel beter hebben en je paard idem, je hebt niks aan je eigen paard als je geen zin hebt om er naartoe te gaan he Lachen

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 14:30

Daar zit iets in.
Ik hou enorm veel van mijn paard, maar door de omgeving en de mensen daar , ga ik er echt niet graag meer naartoe.
Ik heb de nieuwe stal nu al 3 keer bezocht, en daar al meer dan 6 uur met die mensen doorgebracht, en ik moet zeggen dat ze heel vriendelijk zijn Lachen