Manen, komen die ooit nog terug, middeltje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Manen, komen die ooit nog terug, middeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 15:34

3 jaar geleden heb ik Anouar een halsdeken op gedaan. De helft van z'n manen was toen helemaal weg. Niet geschuurd, maar verstikt, ze kwamen er met wortel en al uit.
Alleen de onderste laag zegmaar. Als z'n manen gewoon naar beneden hangen zie je geen kale plekken, maar wel als je de manen optilt. Hierdoor heeft hij helemaal een zielig dun plukje manen.
Maar nu, 3 jaar later, zijn de manen nog steeds niet terug gegroeid. Het is nog gewoon kaal, op een enkel haartje na.

Zou dit ooit nog terug komen of zijn er misschien middeltjes om de haargroei te stimuleren?
Hij heeft na die tijd nooit meer een deken met hals op gehad.

8nnemiek

Re: Manen, komen die ooit nog terug, middeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:10

Nou, mijn paard (tinker) heeft daar ook even last van gehad, ik heb daar toen ook een topic voor geopend. Ik had altijd de manen naar één kant hangen, altijd in een hengstenvlecht, en daardoor vielen ook ineens een boel haren uit die gestikt waren. Had hij ook een hele kale plek onder de manen, onderaan richting schoft.
Toen heb ik er eerst een weekje elke dag uiercreme op gesmeerd, en de manen een weekje naar de andere kant gedaan en vastgelegd met een vlecht, zodat dat stuk weer meer lucht kreeg. En daarna heb ik ze wat vaker los gelaten, en weer regelmatig aan de andere kant vastgezet met een hengstenvlecht. Ik voer verder elke dag lijnzaadolie, en een scheutje kerabol, dat is ook heel goed voor de haargroei. En nu begint hij de wintervacht aan te maken, en gelukkig begint het kale stuk nu ook weer dicht te groeien Haha!