Ervaring met? schriklint van...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Ervaring met? schriklint van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 16:57

Hoi allemaal,

ik ben aan het kijken om de wei na 7 jaar toch maar eens te voorzien van een nieuw lint/koord.
Nu zag ik bij divoza Baseline tape 40mm. Heeft iemand ervaring hiermee? Is namelijk niet al te duur, schriklint van Gallagher is een stuk duurder. Via de website van koltec ben ik achter redelijk goedkope geleiders gekomen 5.95 voor 25 stuks ipv 10.95 voor 25 stuks.

Iemand nog tips voor ander goed lint? Welke dan wel een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

O ja als je lint zou nemen wat zou je dan nemen 20mm of 40mm? En waarom die?

O ja en waarom zou je groene(donkere lint) of witte nemen?

joyce83

Re: Ervaring met? schriklint van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 06:33

Niemand ervaring met schriklint om de wei? Clown

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:54

ik zou 40 mm nemen. Ik had 20 mm rond de weide en die begon allemaal te scheuren (na amper 2.5 jaar Boos! ). Hangt er er verder ook vanaf wat voor soort paard je hebt... Ik heb nu ook 'geïnvesteeerd' in duur, maar goed lint. Ik was het een beetje beu dat mijn pony doodleuk tegen de draad ging staan. En dan knapte er weer ergens een draad en ging ze op wandel...

Als je de weerstand en het aantal ijzerdraadjes bekijkt, ga je het prijsverschil misschien al kunnen verklaren... Ik heb nu turbodraad, met 7 draden (waarvan een aantal koperdraden) doorweven en de laagste weerstand die ik kon vinden. Moet zeggen dat de stroom nu duidelijk krachtiger rondgedragen wordt!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 08:00

Oke scheuren is natuurlijk ook niet goed. Heb trouwens eentje die niet moeilijk is, staat tot nu toe nooit tegen de draad aan (wel al eens eronder door gelopen, laagste draadje is dun oranje dingetje). Maar begrijp dus dat ik goed moet kijken naar aantal ijzerdraadjes. Heb nu op marktplaats een advertentie gezien van draad wat 1 seizoen gebruikt is van merk Gallagher, 40mm.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:29

ja maar de weerstand is zeker ook belangrijk! (wordt uitgedrukt in ohm, griekse hoofdletter omega als symbool). Hoe lager de weestand, hoe verder de stoom gedragen kan worden zonder al te veel verlies in kracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:36

Wat ik zelf wel fijn vind is dat Galangher om de ongever 15 cm een ijzerdraadje dwars heeft zitten.
Mocht er dan ergens een breukje zitten door de wind in 1 van de stroomdraadjes komt het daar weer op al die draadjes te staan...

jee wat een uitleg. Haha!

Heeft dat merk dat ook?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 08:43

Ja die dikkere draad wat ik nu heb is ook van dat merk. Ik wil gewoon een goede omheining. Heb wel een makkelijk paard daar niet van maar het oog wil natuurlijk ook wat. Wit zou beter zichtbaar zijn dan groen maar groen vind ik op dit moment weer wat mooier. Aan de andere kant of ik nou wit of groen pak het is altijd meer zichtbaar dan wat ik nu heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:47

Ik heb onder een smal wit lint, boven een breder groen lint.

Nu is het hier heel mistig, kan geen 100 meter verder kijken.
Het groene lint is nu het beste zichtbaar, witte zie je niet.
In de sneeuw idem dito verhaal.

In de zomer zie je het witte beter.
Zelf vind ik groen of donkerbruin ook mooier, oogt rustiger, zeker als het wat klappert.

Bespaar overigens niet op isolatoren...heb ik ook gedaan, dure galgher is op de isolators kapot geschuurd door de wind Verdrietig

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 08:49

Ow bij de boerenbond had ik trouwens het advies gekregen om als je die klemmen met rubber te duur zou vinden om dan de goedkopere te nemen en dan fietsenband ertussen te doen. Werkt hetzelfde gaf hij aan en is goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:50

Of dat werk dat weet ik niet, goede tip Ja (denk ik, als dat blijft zitten)
Ik had zonder rubber en zonder fietsenband en dat gaat idd kapot Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 09:01

Ja ik weet niet of die klemmen ook echt klemmen? Of zit het lint er dan evengoed los in? Lijk me als je fietsenband ertussendoet dat het dan in elk geval stevig klemt en niet schuurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:03

Ik heb er daanra dus met rubber klemmen gekocht (van de agradi) maar die klemmen ook echt Ja

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:21

Runningkawa. Misschien een rare vraag maar Gallagher is een van de beste merken volgens mij. Echter is de breekkracht 450kg. Heb dus echter een pony die dus 400-450 kg is. Is dat dan niet te "zwaar"? Als er dus een keer iets zou zijn en hij loopt er doorheen dan breekt het niet lijkt me zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:24

Om eerlijk te zijn weet ik dat niet zo goed, maar ik denk dat de kracht die een pony zet als hij iets met geweld doet wel groter is dan zijn eigen gewicht.
Maar dat zou ik als ik jou was eens bij de Boerenbond vragen Ja
Die weten daar veel meer van dan ik Ja

Ik weet dat het smalle lint van 12,5 wel snel breekt.
Daar is Zanda in de sneeuw, zodat hij het niet zag een paar keer door heen gedenderd. Dat knapte echt meteen.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:29

ik heb in de bak schriklint. Het bovenste is van gallanger en het onderste van Divoza.
Die van Divoza is veel dunner en dus minder stevig, scheurt ook eerder.
De gallanger blijft goed, het verkleurt alleen. Er zat nl. een rode streep doorheen maar is nu ook wit (na 2 a 3 jaar)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:33

Ja ik wil namelijk niet dat als hij eens in paniek of wat dan ook erdoorheen rent en het dan niet breekt! Daarbij moet het wel goede kwaliteit zijn en dus niet zomaar gaan scheuren, dan kan ik net zo goed twee nieuwe draden spannen wat ik nu heb want die is al 7 jaar goed, begint nu alleen aanslag te krijgen van de bomen en zo wat kleine draadjes los te laten.

jovinkboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:36

na een jaar of 2 tot 3 zal het altijd gaan scheuren. het blijft altijd buiten hangen en zal dan snel in kwaliteit afnemen. door de regen en wind ijzel noem maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:37

Ik geef toe dat ik ook wel wat simpel wordt van de levensduur.

Ik heb zelf zitten denken aan permanent kabel..maar of dat wat is?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:39

Nou ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb. Lint zit mooier uit maar mijn paardje houd zich goed achter de draad wat ik nu heb. Is wel een dikkere koord ook van Gallagher. Als ik lint zou gaan doen moet ik ook nog op alle palen die isolatoren verwisselen dus ook weer extra kosten (die dingen zijn zelfs duurder dan het draad zelf). Met hetzelfde koord zou ik dus geen nieuwe isolatoren nodig hebben en scheelt werk, tijd, geld en levensduur is beter.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:42

Begrijp me trouwens niet verkeerd. Lint is natuurlijk beter te zien maar zoals gelezen verschilt het met het weer. Bij sneeuw en mist is wit niet te zien en van de zomer is groen weer slechter te zien. Snijden doen ze in geval van pech ook allebei. Ik wil graag het goede voor mijn paardje maar het heeft beiden zijn voor en nadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:45

Daarom heb ik 2 kleuren lint Tong uitsteken

Maar is die permanentkabel niets voor jou?
Moet door je isolatoren passen als je nu koort hebt Ja

Het is wel duur, maar denk wel lang goed Ja

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:45

runningkawa schreef:
Ik geef toe dat ik ook wel wat simpel wordt van de levensduur.

Ik heb zelf zitten denken aan permanent kabel..maar of dat wat is?

Dat vind ik ook van het schriklint, de levensduur is niet lang en als je dan ziet wat je ervoor betaald.
Wij zitten te denken aan beoband, maar of dat wat is? Daar moet je nog een schrikdraad boven doen omdat ze er anders aan kunnen gaan knagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:46

Ja idd, zo enorm duur
En wij zitten in de open vlakte, dus altijd wind erop...

beoband is wel goed zichtbaar.
Maar is dat goed strak te houden?

jovinkboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:49

je zult tog welke merk je ook neemt. na een aantal jaar moeten vervangen.
beoband is wel strak te houden. eens ind e zoveel tijd even opspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:49

Maar 3 HA lint vervangen is niet grappig...en dan ook nog eens tussen in...

Galangher had het over 5/7 jaar...we zitten er nu 3 jaar...dat gaat echt geen 7 halen Lachen