Je moet in principe ieder apparaat tussendoor wat olie geven. Wahl is gewoon een goed merk. Als je er een hebt die te warm wordt oid is ie gewoon niet meer helemaal goed. Opzetstukjes zijn vooral bedoelt voor het trimmen van honden. Daar worden die tondeuses namelijk ook vaak voor gebruikt.
Heb je ook niet echt nodig voor een paard. Ik doe zelf altijd de benen met een groot apparaat (die kleine tondeuses redden het meestal wel, maar een groot apparaat kan er beter tegen en heb 'm toch liggen) Als je je hele paard wil doen zou ik er niet te hard vanuit gaan dat dat gaat lukken met zo'n ding. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt, een grote scheermachine heeft een veel zwaardere motor. (juist om te voorkomen dat het werk te zwaar wordt en hij dus warmloopt en ermee ophoudt) Een opscheermachine gebruik ik voor het hoofd (Oren uitscheren, kaak, neushaar) en evt. voor de benen. Ze scheren trouwens ook korter dan een groot apparaat, dus als je je hele paard ermee gaat doen heb je wel kans dattie ineens héél kaal wordt.