stalling opgezegd...wat nu??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

stalling opgezegd...wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:32

Hebben we sinds april een heerlijke stal, dagelijks weidegang, kleinschalig, leuke sfeer, gisteren nog geweest, vandaag belt de eigenaar dat hij ermee stopt omdat het niet uitkan.
Snap er niks van...nu moeten we hals over kop op zoek naar een nieuwe stal. Waar vinden we in vredesnaam weer zo'n stal met uitrijmogelijkheden, dagelijks weidegang en ook nog een bak?
En hoe snel mag hij ons er eigenlijk uitgooien? Hij wilde destijds geen contract maken....

Nijn

Re: stalling opgezegd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:34

Zonder contract heb je denk ik weinig om op te staan. Wat is er destijds mondeling afgesproken m.b.t. een opzegtermijn?

Lynn_Nikita

Re: stalling opgezegd...wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:35

als je geen contract heb heb je geen poot om op te staan
met mijn wei + stalling moest ik binnen week weg, met 3 paarden

maar doet hij stalling weg of komt die te koop te staan? mss kan je blijven en " overgenomen" worden als die mensen pernsion stalling laten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:07

nee, hij stopt er gewoon mee...
desalniettemin is er duidelijk sprake van een overeenkomst, ik laat me niet van de ene op de andere dag wegsturen. Ik heb sowieso oktober al betaald dus daar heb ik natuurlijk recht op.

We konden ook altijd prima opschieten, er is ook niks aan de hand. De andere paarden moeten ook weg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:49

Hmm... is het echt zo plotseling. Lijkt me dat als het niet uit kan iemand eerst gaat kijken of de prijs van de stalling niet omhoog moet.
Daarnaast heb je wel degelijk een overeenkomst ook al staat hij niet op papier. Elke maand betalen telt ook ergens voor. Waar precies voor zou je moeten uitzoeken. Maar ik zou eerst met de eigenaar om tafel gaan zitten.. waarom het niet uitkan.
Succes!

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:50

wat naar zeg, ik zou als ik jouw was ook maar eesn gaan uitzoeken waar je recht op hebt!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:51

beantsje schreef:
nee, hij stopt er gewoon mee...
desalniettemin is er duidelijk sprake van een overeenkomst, ik laat me niet van de ene op de andere dag wegsturen. Ik heb sowieso oktober al betaald dus daar heb ik natuurlijk recht op.

We konden ook altijd prima opschieten, er is ook niks aan de hand. De andere paarden moeten ook weg.

Als je prima met elkaar over weg kunt lijkt het mij toch ook geen probleem om samen tot een redelijke oplossing te komen?
Je kunt voorstellen dat jij actief gaat zoeken naar nieuwe stalling maar dat je de maand oktober sowieso wilt blijven, wanneer je dan nog geen stal hebt je daar kan blijven en per week o.d. betaald?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 21:10

Evelijn schreef:
Hmm... is het echt zo plotseling. Lijkt me dat als het niet uit kan iemand eerst gaat kijken of de prijs van de stalling niet omhoog moet.
Daarnaast heb je wel degelijk een overeenkomst ook al staat hij niet op papier. Elke maand betalen telt ook ergens voor. Waar precies voor zou je moeten uitzoeken. Maar ik zou eerst met de eigenaar om tafel gaan zitten.. waarom het niet uitkan.
Succes!

het is heel plotseling gegaan. 4 dagen geleden is er nog een nieuwe pensionklant gekomen, eergisteren hebben we nog leuk uitgebreid met de eigenaar gekletst en was er niets aan de hand, gisteravond kregen we ineens een telefoontje waarin de eigenaar heel kort zei dat hij ermee ophield omdat het niet uitkon, dat we zo snel mogelijk wegmoesten en dat de andere klant vandaag ook al wegging.

Maar goed, wij zijn gewend om open te zijn en dingen bespreekbaar te maken.
Als je de ene dag face to face praat en je zegt niks, en je deelt dat dan de volgende dag via de telefoon dan zo'n mededeling doet, dan slaan wij daarvan steil achterover.
We zijn dus vandaag flink aan het rondrijden geweest en hebben een leuke plek gevonden. We gaan morgen naar stal, eisen ons stalgeld voor deze maand terug en zetten meteen de paarden op de trailer. Want de vertrouwensbasis is toch weg.

Nou ja, gelukkig hebben we een goede plek. Zelfs met binnenbak, mooie uitrijdmogelijkheid en toch nog betaalbaar. Alleen gaan ze nu niet meer de hele dag naar buiten, maar 1 of 2 uurtjes per dag. Da's jammer, maar ze worden tenminste elke dag naar buiten gedaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:16

wel fijn dat je zo snel wat anders hebt gevonen
succes met verhuizing

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 10:55

ja, het is snel. We hebben onze hoefsmid gebeld, of die wat wist. EN die heeft ons deze getipt. Het lijkt wel goed, maar als je zo snel moet beslissen, is het natuurlijk lastig om goede info te krijgen.
We zijn ook wat duurder uit, maar als het goed is, zij het maar zo.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:42

Dat had ik begin dit jaar ook, had een super plekje en de paarden waren ook happy. Hier wist ik alleen wel dat ze er toch wel mee zou stoppen. Het was een hobby van haar man en nadat hij overleed heeft ze het dus nog een jaar gedaan maar het werd haar ook teveel ze kon niet eens een dagje weg, of op vakantie omdat ze de zorgen van de paarden had. Ik had vaak genoeg aangegeven dat als er iets was dat ze het moest zeggen, of ik de paarden eens binnen moest halen oid. Voor mij kwam het ook totaal onverwachts (al hou je in het begin er nog rekening mee dat ze ermee wil stoppen) ik kon wel janken toen ik het hoorde wist niet meer wat ik ermee aan moest. Ik kan het me van haar kan erg goed begrijpen maar ik was wel dat fijne plekje kwijt Verdrietig Ik moet zeggen ik ben daar in april weg gegaan maar mis het nog elke dag Bloos Al moet ik zeggen zoals het nu lijkt, heb ik weer een fijn plekje gevonden hoop dat we daar de komende jaren nog met veel plezier zullen staan!

Ik kreeg overigens wel de kans om rustig op zoek te gaan naar iets anders, al moest het natuurlijk niet maanden gaan duren. Gelukkig heb je een ander plekje gevonden, hopelijk heb je hier ook een fijne plek aan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:44

Jammer dat het zo moet gaan.
Zou me voor kunnen stellen dat het werk de man te veel wordt, of inderdaad dat het niet uit kan, of er andere persoonlijke omstandigheden zijn, maar lijkt me dat je dat eerst aangeeft bij je klanten zodat je eventueel met elkaar naar oplossingen kunt zoeken...

Succes en veel plezier op je nieuwe plekje...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:20

In ieder geval al super dat je zo gauw een nieuw geschikt plekje hebt weten te vinden! Succes op je nieuwe stal en hopelijk zijn er geen problemen meer met de vorige stal Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 18:56

Nou, we zijn er weg....
uiteindelijk volgens ons 25 euro te weinig teruggekregen maar die steekt hij dan maar op zekere plaats...

hopelijk is de nieuwe stal leuk. 't wordt wel wennen, en het voelt heel onwennig. Nog nooit zo snel een stal hoeven zoeken. Nou ja, als het tegenvalt, kunnen we nu in ieder geval in alle rust zoeken; en wie weet bevalt het geweldig!