Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ze staat trouwens in een box van 3.60 x 3.60 (ze is zelf 1.54) en ik gebruik ongeveer 25 balen stro in de maand in het winterseizoen, als het land dicht is.... (ze staat dan wel tot over haar knietjes in het stro)

.
, of ze nou een dikke laag stro of houtmot heeft of een dunnere laag, 's morgens is alles één en al strond en nat.
Tinkie schreef:Natte plekken ! Zonder twijfel. Paardenmest is niet zo schadelijk (honden vinden het zelfs heerlijkmaar de ammoniac en het zout in de urine zijn funest voor luchtwegen en hoeven.
. Dus de natte plekken worden bedekt met een fijne dikke laag vers stro. Ze staan er soms tot hun buik in
Het grappige is dat paarden met zoveel stro hun stal gaan inrichten, een plek voor de mest, een plek voor het plassen en de grote hoeveelheid stro wordt zorgvuldig door de stal verplaatst voor het nacht bed
. Mijn B'elanna schuift bijvoorbeeld veel stro hoog tegen de muur in twee hoeken van de stal zodat ze een steuntje in de rug heeft. Citaat:Tinkie, honden vinden het misschien wel lekker, maar het is niet gezond voor hun en kan dus wel schadelijk voor de hond zijn.
Mede door de wormspuiten die een paard normaal krijgt, maar ook door andere dingen.

ik vind dat het ook gaat stinken als je het langer dan 1 dag laat liggen en ik vind het ook onhygiënisch.