. Echt niet normaal, vooral de laatste maand is Guinness niet te genieten, vooral op stal, zo knuffelig als ze in het begin was, zo afstandelijk is ze nu. Ze komt alleen even bij me om te kijken of er nog wat te halen valt en zo niet (ze krijgt normaal alleen iets als ze er ook daadwerkelijk wat voor gedaan heeft) dan draait ze meteen weer weg en gaat met haar kont naar me toe staan of loopt gewoon weg (in paddock of wei). Gemeen doet ze absoluut niet, geen enkele neiging tot trappen of bijten hoor ! En rijden enzo gaat ook prima al vind ik haar daarbij ook wat ongeinteresseerder de laatste tijd. Zou ze toch een maatje missen of is dit meer een dominantie probleem ? Heeft er iemand tips om haar weer wat geinteresseerder en vrolijker te krijgen.Ik rijd ongeveer 1-2 per week, altijd buitenritten, zelden dezelfde route, ca. 1-2 x per week doen we wat anders, tegenwoordig zijn we vooral met de spaanse pas bezig (vind ze trouwens wel erg leuk, tja, krijgt ze natuurlijk ook lekkers voor he ) Longeren doe ik bijna niet meer, want ze is niet vooruit te branden, vond ze geloof ik alleen de eerste 3x wel leuk, maar toen was de lol er al snel af.