Eerst knippen dan manen trekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou89

Eerst knippen dan manen trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 16:32

Als de manen van je paard niet super dik zijn, maar je wilt ze toch netjes op handbreedte (of iets langer) houden dan lijkt het me niet slim om de manen te trekken, omdat de manen dan nog dunner worden. Zou het slim zijn om het eerst bijna op lengte te knippen en dan nog een klein stukje de manen te trekken. Omdat ik manen knippen niet mooi vind staan, maar als ze getrokken zijn is ziet het er natuurlijker uit, dus dat wil ik liever...

Of iemand nog andere tips? Ik heb wel van manen snijden gehoord, maar heb het vermoeden dat ik hier geen ster in ben....

Chonelly

Re: Eerst knippen dan manen trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:35

Als je de schaar rechtop (verticaal) houdt, kun je de manen iets inknippen, als je ze wat korter wilt zonder dat effect van geknipte manen.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 16:38

oke, moet ik de manen dan gewoon laten hangen en er verticaal in knippen, of moet ik plukjes pakken en dan er in knippen?

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:03

Ik punt ze hooguit een beetje bij, maar mijn pony heeft inmiddels al best lange manen en ik wil ze ook laten groeien, alleen soms groeit het ene stuk langer dan het andere. Ik borstel dan eerst goed de manen en de plukjes die uitsteken knip ik dan horizontaal een beetje in terwijl ze los hangen, zo blijft het er natuurlijk uitzien. Ik weet alleen niet of dat bij korte manen ook werkt..

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:13

oke, nee dat werkt denk ik niet maar kan het allicht eens proberen Tong uitsteken toch bedankt voor je reactie!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:15

Als een paard wat lange manen heeft, knip ik ook altijd eerst en daarna ga ik trekken, dan is dat geknipte effect ook weer weg.
Gewoon zoals TS het vroeg eigenlijk........

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:54

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:47

Dat moet je gewoon met een uitdunschaar doen Lachen Geeft hetzelfde effect als snijden, alleen makkelijker. Gewoon op de goede lengte afknippen, en dan iets hoger met de uitdunschaar knippen, dan nog iets hoger, en nog iets hoger.. En dan loopt het geleidelijk dunner af naar beneden Lachen
(zo'n uitdunschaar krijg je voor n euro of 2 bij blokker)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:54

Ik doe alleen manen trekken als er echt groot verschil in dikte over de hele manenkam is. De 'volste' plekken dun ik wat uit, zodat het overal gelijk valt en niet 1 plek soort van 'opspringt'. Succes ermee!

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 15:35

Oke bedankt! Ik heb toevallig net zo'n schaar gekocht als jij zei MysticTinker. Ga het straks uitproberen Lachen