Fijne schaar voor staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Fijne schaar voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:19

Wie heeft er voor mij DE tip voor een fijne schaar die niet na 2 keer bot is of kapot gaat? Ik heb diverse keukenscharen gebruikt, die ik stuk voor stuk na 2 keer ongeveer weg kon gooien. Heb nu een schaar met kromme punten van de ruitersportzaak, en ook die knipt niet, glijdt van de staart af zeg maar.
Op stal gebruikt iemand een schaar uit de hondentrimwereld, die erg goed werkt, maar rond de 50 Euro kost. Een beetje gortig, maar heb het er evt. wel voor over als die het lang blijft doen.

Iemand andere, goedkopere tips?

Melia

Re: Fijne schaar voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:47

Wij hebben van Heutink Rijssen (bekend bij basisscholen) een naaischaar, ze hebben daar ook andere hele scherpe scharen, knippen echt heel fijn en worden niet snel stomp.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:49

Ik knip de staart nooit! doe het met een tondeuse, of met de scheermachine. Voordeel hiervan is dat je er makkelijk door heen gaat, en je hebt (meestal) een mooie rechte staart.

Zal zo eens op stal kijken welke schaar ik eerst gebruikte voor de staart.
Kan me herinneren dat ik een "scherpe" schaar had, waar je dus normaal stof mee knipt. Die vond ik tot nu toe de beste. Misschien kun je dat eens proberen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:16

Ik gebruik een gewone keukenschaar, en zelfs eentje waarvan een handvat is afgebroken, en voor een súper dikke staart. Ik doe een elastiekje onder om de staart heen, precies recht, en dan knip ik stukje voor stukje af, elke keer een plukje van een centimeter eraf knippen, dat gaat prima hoor Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:18

En kappersschaar Tong uitsteken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:19

ik heb ook gewoon een goedkoop schaartje, van hema of zo geloof ik
gebruik wel echt alleen voor de staart en sokjes, verder nergens voor

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:20

ik heb op de markt in den bosch voor 2 euro een kappersschaar en een uitdunschaar gekocht.
Het zal wel geen kwaliteit zijn maar ze leven nog steeds

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:33

Lynn_Nikita schreef:
ik heb ook gewoon een goedkoop schaartje, van hema of zo geloof ik
gebruik wel echt alleen voor de staart en sokjes, verder nergens voor

idd, je moet het niet overal voor gaan gebruiken, anders werkt hij niet goed (minder) meer

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:52

Heeft de divoza niets liggen? Die hebben een groot assortiment van allerlei van dat soort scharen en uitdun dingen. Ik zou het met ene tondeuse doen, lekker makkelijk, precies en minder kans op rare happen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:54

Ik heb een toilleteerschaar van de boerenbond. Vind hem super knippen gebruik hem ook alleen voor de staart en soms om de manen wat bij te punten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:47

Ik heb gewoon een simpel schaartje (wel helemaal van metaal)die we ook op school gebruikte vroeger voor het knippen van papier. Heel simpel dingetje en gaat al een paar jaar mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:40

ik hem ook een hele simpele schaar, die gaat al jaren mee Lachen ondanks dat wij ook er schrikdraad mee doorknippen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:44

Dikke staart doe ik ook met de tondeuse. Daar is met een gewone schaar geen doorkomen aan.

Bij een kromme toilleteerschaar is het zaak om hem nooit op de punt te laten vallen. Dan doet ie het niet goed meer en is ie ook niet meer goed te slijpen.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:00

Ik heb een kappersschaar opgehaald bij een drogist. Kost iets van €15,-, maar blijft echt goed scherp.