welke middelen voor onkruid uit de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

risky

welke middelen voor onkruid uit de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 07:35

hey,

ik huur een nu wei en die staat vol met boterbloem en die groeien letterlijk echt overal,
verder staat lang de rand van de wei veel brantnetel en groeien er veel bramen,

nu heb ik de brannetel al ver eruit getrokken en de bramen weggesnoeit en getrokken maar beide blijven terugkomen,

de boterbloem heb ik ook al gespoten met spul tegen onkruid wat ze bij de boerenbond verkopen maar het komt gewoon weer terug,

hebben jullie tips hoe je het beste of met welke middelen je boterbloem/ brandnetel/ bramen kunt vernietigen, het liefst met een blijvend resultaat

Anoniem

Re: welke middelen voor onkruid uit de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 07:37

Volgensmij heeft op dit moment spul spuiten geen zin omdat het te koud is.
Probeer dat van de lente nog eens een keer Lachen

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 07:41

ja ik weet dat het nu geen zin meer heeft om iets te spuiten want het blad is nu te klein en het is te nat

maar als ik nu weet wat ik nodig ga hebben dan kan ik startklaar staan zodra het in het voorjaar goed weer word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 07:46

Brandnetels kun je spuiten met MCPA
Starane werkt ook tegen veel onkruiden, daar zou je een mengsel van kunnen maken

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 07:57

Ik spuit met MCPA en MCCP. Maar die bramen krijg je denk ik niet weg met onkruidverdelger, dat zij struiken/bomen met grote wortels.
Ik ga komende week weer spuiten, het is dan 17 graden. Belangrijk is dat het groeizaam weer is. Het onkruid groeit zichzelf dood wanneer je het spuit met MCPA of MCCP.