Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Santigo_ schreef:Bij ons zijn alle merk-zadels eens uit de kastjes gestolen. aangifte gedaan, gemeld bij de verzekering en geld terug gekregen (gelukkig)
sjakie schreef:Je krijgt van de staleigenaar ruimte aangeboden om spullen op te bergen. De meeste ruimtes/ kastjes zijn hiervoor gewoon niet geschikt. De ene staleigenaar zal dit er nog expliciet bij vermelden de ander gooit het in het algemeen op eigen risico.
Maar je kan van te voren zelf doordat je bekend bent met de omstandigheden een keuze maken om je waardevolle spullen daar op te bergen of niet.
Bij de ene stal gebeurd nooit wat een andere stal zal misschien altijd de klos zijn.
Maar om je gerust te stellen bij onze stal is onlangs ook ingebroken en het gros heeft een gedeelte of het gehele bedrag van de spullen kunnen verhalen op de eigen inboedelverzekering.
sjakie schreef:Zover als ik weet maar pin me er niet op vast heeft niemand het bij ons onder opslag gegooid, maar onder spullen die je normaal gesproken thuis hebt liggen en niet langer dan zoveel dagen op een andere locatie opslaat.
Kan uiteraard per verzekering wel eens heel erg verschillen.
Van aansprakelijkheid voor de staleigenaar was er bij ons iig geen sprake van. Bij ons had hij zelfs netjes gewaarschuwd dat het gewoon een risico was om de zadels daar neer te leggen. Er was nog nooit wat gebeurd, maar het risico was behoorlijk groot. Uiteindelijk heeft het ruim een jaar geduurd vanaf het moment dat wij er stonden, maar alles was wel weg. Gelukkig hebben we zijn advies ter harte genomen en alles thuis hangen. Maargoed kan me voorstellen dat niet iedereen over vervoer beschikt om je spullen elke keer mee te slepen.