Bij wie zadel op pensionstal gestolen, hoe afgehandeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Bij wie zadel op pensionstal gestolen, hoe afgehandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 19:45

Ik ben eingelijk op zoek naar mensen die waarbij op de pension stalling ook ooit een zadel bij is gestolen, en die de mensen van de stalling aansprakelijk heeft gestelt.

Ik wil gewoon weten hoe het af is gelopen, Ik zit nml nu met het zelfde en ben gewoon benieuwd hoeveel kans ik heb....

Dus alleen mensen die het zelf hebben mee gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-07 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

__elise__

Re: Zijn er mensen die....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:46

Heb gelukkig nog nooit meegemaakt.
Tip: doe een slot op het kastje waar je zadel in zit Knipoog

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:47

Ik is bij ons in de buurt een hele pensionstal leeg gerooft geloof ik. Tenminste alle zadels en hoofdstellen. ' Heb ik gehoord '

Hoe het is afgelopen weet ik niet, ik weet wel dat somminge mensen een verzekering ervoor hadden en een vet duur zadel verzekerd kregen! Bloos

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:00

het kastje was op slot

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:01

Bij ons zijn alle merk-zadels eens uit de kastjes gestolen. aangifte gedaan, gemeld bij de verzekering en geld terug gekregen (gelukkig) Lachen

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:03

Santigo_ schreef:
Bij ons zijn alle merk-zadels eens uit de kastjes gestolen. aangifte gedaan, gemeld bij de verzekering en geld terug gekregen (gelukkig) Lachen

Zelfde meegemaakt. Kregen alles van de verzekering terug.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:17

bij mij niet gebeurd, maar kijk je polissen is na.

Ff checken of je verzekerd ben voor spullen die je ergens anders dan thuis heb liggen/staan.
Je kan het dan op deze verzekering gooien,en die vecht het wel weer uit met de verzekering van de pensionstal.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:32

nops is niet bij mijn verzekering (inboedel), daarom heb ik hun nu aansprakelijk gestelt, en gaan hun het opgeven bij hun verzekering. mijn zadel was ook een duur merk zadel

Mri

Re: Bij wie zadel op pensionstal gestolen, hoe afgehandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:34

hmm das poedersuiker, valt het ook niet (op de een of andere kromme manier) onder je WA?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:46

maar ja weet iemand of ik van hun dit kan winnen...?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:29

Er loopt hier een centraal topic over en daar staat ook het een en ander gemeld over hoe te handelen daarna.

viewtopic.php?f=1&t=321718&hilit=

Wat betreft de aansprakelijkheid bij de staleigenaar maak je vaak weinig kans. Je bent zelf akkoord gegaan met de omstandigheden door je zadel daar op te bergen. Soms kun je het nog verhalen op je inboedelverzekering. Er moet iig een rapport door de politie zijn opgemaakt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 21:39

Hoe bedoel je je bent zelf accoord gegaan met de omstandig heden? want dan kan je alles wel daarop gooien.... Valt er een balk op de hoofd van je paard paard dood ben je ook accoord gegaan met de omstandig heden....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:04

Je krijgt van de staleigenaar ruimte aangeboden om spullen op te bergen. De meeste ruimtes/ kastjes zijn hiervoor gewoon niet geschikt. De ene staleigenaar zal dit er nog expliciet bij vermelden de ander gooit het in het algemeen op eigen risico.
Maar je kan van te voren zelf doordat je bekend bent met de omstandigheden een keuze maken om je waardevolle spullen daar op te bergen of niet.
Bij de ene stal gebeurd nooit wat een andere stal zal misschien altijd de klos zijn.

Maar om je gerust te stellen bij onze stal is onlangs ook ingebroken en het gros heeft een gedeelte of het gehele bedrag van de spullen kunnen verhalen op de eigen inboedelverzekering.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 22:09

sjakie schreef:
Je krijgt van de staleigenaar ruimte aangeboden om spullen op te bergen. De meeste ruimtes/ kastjes zijn hiervoor gewoon niet geschikt. De ene staleigenaar zal dit er nog expliciet bij vermelden de ander gooit het in het algemeen op eigen risico.
Maar je kan van te voren zelf doordat je bekend bent met de omstandigheden een keuze maken om je waardevolle spullen daar op te bergen of niet.
Bij de ene stal gebeurd nooit wat een andere stal zal misschien altijd de klos zijn.

Maar om je gerust te stellen bij onze stal is onlangs ook ingebroken en het gros heeft een gedeelte of het gehele bedrag van de spullen kunnen verhalen op de eigen inboedelverzekering.

Bij onze inboedel verzekering word opslag van spullen niet vergoed bij diefstal, wel bij brand of waterschaden...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:59

Zover als ik weet maar pin me er niet op vast heeft niemand het bij ons onder opslag gegooid, maar onder spullen die je normaal gesproken thuis hebt liggen en niet langer dan zoveel dagen op een andere locatie opslaat.
Kan uiteraard per verzekering wel eens heel erg verschillen.

Van aansprakelijkheid voor de staleigenaar was er bij ons iig geen sprake van. Bij ons had hij zelfs netjes gewaarschuwd dat het gewoon een risico was om de zadels daar neer te leggen. Er was nog nooit wat gebeurd, maar het risico was behoorlijk groot. Uiteindelijk heeft het ruim een jaar geduurd vanaf het moment dat wij er stonden, maar alles was wel weg. Gelukkig hebben we zijn advies ter harte genomen en alles thuis hangen. Maargoed kan me voorstellen dat niet iedereen over vervoer beschikt om je spullen elke keer mee te slepen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:08

Járen geleden zijn er op mijn oude manege 30 tot 40 zadels gestolen, waaronder ook die van de manegepaarden.
Het werd gewoon op eigen risico gegooid en niemand heeft een vergoeding gekregen. Ik weet niet zeker of de manegehouders toen aansprakelijk gesteld zijn, maar ik denk het wel aangezien een aantal mensen toen erg ontevreden van stalling zijn gewisseld. (Ik was toen een jaar of twaalf, dus heb niet alles precies meegekregen...)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 23:09

sjakie schreef:
Zover als ik weet maar pin me er niet op vast heeft niemand het bij ons onder opslag gegooid, maar onder spullen die je normaal gesproken thuis hebt liggen en niet langer dan zoveel dagen op een andere locatie opslaat.
Kan uiteraard per verzekering wel eens heel erg verschillen.

Van aansprakelijkheid voor de staleigenaar was er bij ons iig geen sprake van. Bij ons had hij zelfs netjes gewaarschuwd dat het gewoon een risico was om de zadels daar neer te leggen. Er was nog nooit wat gebeurd, maar het risico was behoorlijk groot. Uiteindelijk heeft het ruim een jaar geduurd vanaf het moment dat wij er stonden, maar alles was wel weg. Gelukkig hebben we zijn advies ter harte genomen en alles thuis hangen. Maargoed kan me voorstellen dat niet iedereen over vervoer beschikt om je spullen elke keer mee te slepen.

Ik heb van te voren mijn vezekering gebelt en die zeiden dat dat onder hun inboedel viel. Die mensen hebben ipc toch wel een beetje schuld bekend door toen ik er net stond (is een beginnende pensionstal) het kluisje in een stal te doen waar een fiets slot op zat. met de reden dat het kluisje niet vast stond en ze dan alles zo mee zouden kunnen nemen...